Fejlesztő: Lucasarts
Kiadó: Lucasarts
RTS
Kiadás: 2001
A
Galactic
Battlegrounds-ról még sok SW rajongó sem hallott, mert Magyarországon csak
korlátozott példányszámban adták ki a játékot. Pillanatok alatt elkapkodták a
készleteket, mert ismét alulméretezték a magyar piacot, és nagyon keveset
hoztak be ide a játékból. Igazi gyöngyszemről van szó, és olyan értékes is
lett egy eredeti példány ebből a termékből, mint egy gyöngy! Nekem is csak egy
amerikai barátnőm segítségével sikerült egy díszdobozos példányhoz
jutnom. A világ egyik
legjobb, és örökzöld stratégiai játékának, az Age of Empires ikertestvérének
tartott GBG hordozza a "nagy testvér" valamennyi stílusjegyét, és zseniális
játékrendszerét, sőt, tovább is fejlesztették azt jó pár helyen a Lucasarts
saját műhelyében, "leklónozva", szenzációsan leképezve az AoE középkori
világát a Star Wars univerzumára!
Az Age of sorozat az
egész világot meghódította, valami teljesen újat hozva, amit azóta egyszerűen
nem lehet überelni. 1998-ban az Év játéka volt, 15 millió eladott termékkel.
Azóta még sokmillió darab fogyott belőle, és a hivatalos eladási statisztikák
nem is szólnak a "koppintott", másolt példányokról. Nos, Lucas-éknak sikerült
megszerezni ennek a világhódító játéknak a licenszét, engedélyt kapva a motor
Star Wars-os köntösbe bújtatásához, és a termék GBG-hez való felhasználásához.
A Lucasarts felemás helyzetbe került: egyrészt könnyű(nek tűnő) helyzete volt,
hiszen az AoE által kitaposott utat kellett csak végigjárnia, ami persze
egyáltalán nem is egyszerű feladat, másrészt tudták, hogy a mérce, és az
elvárások nagyon magasak lesznek a termékkel kapcsolatban. Nos, ki merem
jelenteni, hogy aki szerette az Age of-ot, az szeretni fogja a Galactic-ot is!
Sőt, aki nem rajongott az Age of Empire-ért, de StarWars rajongó, és kipróbálja a
Galactic-ot, az meg fogja a GBG által szeretni mind a kettőt!
A Galactic
Battlegrounds egyjátékos módja
A küldetések a film
kronológiája szerint haladnak, a Kereskedelmi Szövetséggel meg kell támadjuk
Naboo-t, később a Naboo-i humanoidokkal (Padme Amidala-ékkal), és a
Gunganekkel (Boss Nass-ékkal) vissza kell foglalnunk azt. A film eseményein
haladva le tudjuk játszani majd azokat, néha fiktív eseményeket, küldetéseket
is teljesítve. A klasszikus trilógia eseményeit a Birodalom hadigépezetét
irányítva ismerhetjük meg a játékban, míg végül a Lázadók Szövetségével hozunk
majd békét a Galaxisba. A hiányzó epizódok a Klón Kampány nevű (Clone Campaign)
küldetés lemezen kaptak helyet, ott a Geonosis-i csatával kezdünk, majd Dooku
menekülése után megismerhetjük, hogyan erősödött meg a Független Rendszerek
Szövetsége, a CIS, ami előkészíti az epizód 3-ban látott katartikus
helyzetet.
Aki
az érdekes (játék alatt megszerezhető) információkat kevesli, az a Galactic
BG saját adatbankjában további értékes adatokra bukkanhat, melyek a film,
és a játék karaktereitől kezdve bolygókon keresztül civilizációkig MINDENT
bemutat, és ezek olvasgatása további érdekes infókat adhat még a rajongóknak
is. Apropó, új ismeretek! A tanító pályán Qui-Gon Jinn instruál majd
bennünket! A koncepció szerint régi barátainak, a wookie-knak segít, átadva a
tudását, hogy a wookie-k fel tudjanak készülni világuk védelmére. Így tehát
majd Qui-Gon segítségével sajátíthatjuk el a játék irányításának alapjait a
wookie küldetésben.
Irányítás
Az Age of Empires során
megismerhettük, hogy milyen pofonegyszerű a játék irányítása. Bal klikkel
(-egér gombbal) kijelöl, jobb klikkel épít, támad, dolgozik, stb. Semmi extra,
tökéletesen bevált klikkrendszer. Az AoE1-ben, és a Age of Kings-ben ha
leépítettünk egy favágó helyet, a parasztjaink miután befejezték az építését,
megálltak, és ott vesztegeltek, nem csinálva semmit, míg észrevettük, hogy
unatkoznak. Ekkor manuálisan kellett irányítani őket, hogy tessék elfáradni
végre fát vágni. Ezt a AoE2 Conquerors küldetéslemezén kijavították, és a
Galactic már ezt a motort kapta meg, tehát ahogy leépítünk egy gazdasági
épületet, az építők befejezve a munkát azonnal elkezdenek fát (karbont) vágni,
vagy kristályt gyűjteni, nem kell irányítani őket!
Ha növénykertészetet
telepítünk, ami régen az AoE-ben a farm volt, akkor a a GBG-ben sem mennek
ültetni a parasztjaink azonnal, mert nem tudják, hány farmot akarunk
telepíteni, és hova. De ahogy letesszük a kertészeteket (érdemes a táplálék
feldolgozó, vagy a városközpont köré) azonnal nekilátnak a munkának. Viszont
van lehetőség betenni a food processor-ba (kaja feldolgozóba) további
kertészetek sorát, így ha egy farmunk kimerül, akkor a paraszt azonnal
újrakezdi a munkát, nem kell manuálisan irányítani őket onnantól! Munkásaink
megszületésük után azonnal feladatra foghatók, ugyanis ha annak az épületnek,
amiből kijönnek a gyülekező pontját például egy
Nova kristály lelőhelyre
tesszük, akkor nem kell egyesével odairányítanunk őket dolgozni, hanem
megszületnek, és már indulnak is a bányába, mint a hét törpe reggelente, csak
épp nem kapnak puszit előtte Hófehérkétől. De ki is akarna puszilgatni egy
ASP-7-es birodalmi gyűjtődroidot, egy WA-6-os köztársasági munkást, vagy épp
egy wookie, vagy gungan parasztot, nemde? Ugyanis többek közt ők lesznek a
parasztjaink ebben a játékban, ők végzik a munkákat, az építkezéseket, a
javításokat, ők teremtik meg "birodalmunk" alapjait.
Játékrendszer
A fent említett
gyűjtögetés, ún. nyersanyag-gazdálkodás az alapja mindennek. Ezzel teremtjük
meg a forrásokat, amiket gazdaságunk fejlesztésére, a tudományos kutatásra, a
hadászatra, és a szintlépésekre fogunk tudni költeni a későbbiekben. Mit kell
tehát csinálnunk? Az elején sok kajára van szükség, mert a gyűjtők, a
"parasztok" food-ba kerülnek. 50 kaja az ára egy parasztnak. Sok kell, ha
gyorsan akarunk dolgozni, és erős gazdaságot akarunk! Tíz gyűjtő az 500 food,
ami sok kaját igényel, tekintve, hogy ennyi az ára az első szintlépésnek is!
De hosszabb távon minden beruházás megtérül, úgyhogy célozzuk meg az 1/3
részét a populációs határunknak, és
gyártsunk 20-30 parasztot, és
villámgyorsan
dolgozzunk velük! Küldjük el őket vadászni is őshonos állatokra,
a Ronto-ban, és a
Falumpaset-ben ideális mennyiségű hús van, az Eopi-ban, és a
Kaadu-ban csak kevés, de csak hadd jöjjön a food! Szedjünk gyümölcsöket is az
elején a bokrokról, és akár farmozhatunk is, de vigyázzunk, mert a farm
carbonba kerül!
Ezt a
fákból szívják ki a gyűjtőink, kinyerve nedveiket. Tehát
lassan neki kell állni fát vágni is. Ez azért is fontos, mert épületeink carbonba kerülnek, magyarul (részben) fából készülnek eleinte. Mivel
lélekszámunk nő, házakat kell építeni, egy ház 5 gyűjtő paraszt gyártását
teszi lehetővé. Valamint le kell építsünk minimum 2 első korban építhető
épületet, ami ugye logikusan a carbon gyűjtőhely, és a food processor kell
legyen. Mindamellett a pályán szelídíthető tenyészállatok legelésznek, amikért
vérre menő küzdelem folyik a játék elején! A speeder bikos felderítők
keresztbe kasul felkutatják a pálya minden zugát, hiszen aki megtalálja, és
hazahajtja ezeket az állatokat, az óriási előnyhöz jut általuk, hiszen húsuk
kajaforrást jelent! Ezért egymás hazahajtott állatait ellopják, illetve
felrobbantják egymás felderítőit, hogy azok ne tudjanak tovább kutakodni a
pályán. Vannak Banthá-k, amiket a tuskenek is nagyon szeretnek, egyrészt
megülik, másrészt húsáért, és kék tejéért tenyésztik is. E kék italt tölti ki
Beru néni a filmben is Luke reggelijéhez.
Valamint vannak
Nerf-ök, amik
csordában legelésznek, és ugyancsak nagyon jó tenyészállatok, bár piszkosnak
tartják őket, mint mi a disznókat, ám húsuk finom. A Nerf pásztorok alantas
munkásoknak számítanak, a Battlefront 2-ben Leia gyakran szidalmazza is a
birodalmiakat Nerf herder-nek, azaz nerf kondásnak, ami a mi szóhasználatunk
szerint a nem őriztünk együtt disznót, és a bunkó paraszt közt található
félúton a pejoratív csillagok háborújás szinonima szótárban...
Mindenesetre e két faj
számára építsünk Animal nursery-t, azaz állattenyésztő helyet. Ezekbe behajtva
a tenyészállatokat csodás hús-, és tejhozamnak
fogunk örvendeni,
a klónok (Republic)
utolsó korszakjukban pedig MÉG tovább tudják majd fejleszteni a Kamino-i stimulált
géntechnológiával szinte burjánzó állattenyésztésüket, ami gyakorlatilag a
továbbiakban szükségtelenné teszi a food gyűjtését számukra. Gyakorlatilag
elszabadult számlálóként fog pörögni a kaja a jobb alsó kijelzőn, így minden
erejükkel a többi nyersanyag szedésére fognak tudni koncentrálni.
A többi nyersanyag
tulajdonképpen a zöld Nova kristály, ami az arany szerepét tölti be, és az Ore
kristály, ami az AoE kövét jelenti. A magasabb fejlettségi szinteken egyre
több minden fog ezekbe kerülni, és az épületek (vár, reptér) építéséhez is
szükségessé válik majd az Ore. A Nova pedig már a 3. korszakba lépéshez is
szükséges (200 kell), és a Jedik neveléséhez, képességeik fejlesztéséhez is
esszenciális. De tulajdonképp később már szinte mindenhez kelleni fog, mint
ahogy a többi anyag megléte is nagyon fontos lesz! Mind építkezéseinkhez, mind
hadi kiadásainkhoz, mind fejlesztéseinkhez!
Építkezés
Fontos újítás, hogy az
épületek egy úgy nevezett Power Core hatósugarán belül fejtik ki maximális
termelékenységüket. Ez a torony szolgáltatja az energiát minden épületnek,
leegyszerűsítve ez látja el őket "árammal". Minden épület működik Power Core
nélkül is, de akkor borzasztó lassan termel, szinte szabad szemmel nem látható
a termelési idő csíkjának a változása. Egy power core 200 carbonba kerül, de
borzasztóan érdemes beruházni rá, mert nagyon megtérül a sebességnövekedés
miatt. Minden pályán vannak ideális sík területek, ahol gazdasági épületeink
rádiuszának közepébe érdemes telepíteni a Power Core-unkat, mert a torony egy
szabályos kör alakú területen fejti ki a hatását. Ezt a kéken határolt körterületet töltsük
ki minden fajta épületünkkel, így gyakorlatilag egy Power Core alá majdnem
mindent be lehet zsúfolni, ám CSAK síkra lehet építkezni, dimbes-dombos
területre nem lehet nagy épületeket tenni. Ez gazdaságos, de taktikailag
veszélyes módszer, mert a cruiser támadások ideális célpontjai az ilyen
agyonzsúfolt, kis területre koncentrált bázisok. A cruiser egy olyan repülő,
csatahajó, mely plazmatöltete szétplaccsan, és nagy területet sebez, tehát ha
a Power Core-ra céloz a cruiser, ami ugye a kör középpontját képezi, akkor az
ÖSSZES körülötte levő épületet rombolja a placcsanó töltet ereje,
gyakorlatilag egy lövéssel 10 épületet is alaposan le lehet amortizálni.
Ugyanakkor a taktika sokszor pont azért jön be, mert egy pici bázist könnyebb
körbefalazni védőfallal, körbeépíteni védekező gyalogsági-, és légvédelmi tornyokkal,
várakkal, ráadásul az egész befér egy pajzsgenerátor sárga színnel
jelölt hatósugara alá, így az adott vár védelmi ereje duplájára emelhető, nézzétek
csak meg az illusztrációt, egy 6000 pontos vár kap még 6000 pontnyi pajzsot!
(Természetesen ez igaz a pajzs alatt levő összes épültre, sőt a katonákra és
gépeinkre is.) Magyarul tehát egy kis helyre fókuszált, jól óvott várost sokkal könnyebb megvédeni, mint egy cruiser támadástól
rettegő, szétszórtan épített bázist. Aki mégis szét akarja szórni épületeit,
annak sem feltétlenül kell száz power core-t építenie minden külön háza mellé,
ugyanis a Power Core-ban gyártható a Power droid,
ismertebb
nevén a Gonk droid,
amely saját áramforrása miatt képes helyi áramellátást biztosítani egy adott
épületnek, melynek az oldalán levő lámpa zöldre váltva mutatja, hogy az épület áram alá került! Majd befejezve egy fejlesztést az épületnél, át tud tipegni a
következő házhoz, hogy annak a termelését is begyorsítsa, persze aranyos, és
rá jellemző gooonk hangokat hallatva. Rá emlékezhetünk a jawa homokkúszóból,
ott is arrébb tipeg, néha gonkozva egyet, a Hoth jelenetben meteorológust
csináltak belőle, vagy ismerős lehet a Jabba palota jelenetből is, lent a
droid szobából, de a játékokban is egyre közkedveltebb, volt a
Jedi Outcast-ben a lázadó hangárban, és ő adja a muníciót a
Battlefront 1-ben, és a
Battlefront 2-ben is.
Hasznos, és aranyos kis robot, ebben a játékban is szükséges lehet a profik
számára!
Gazdasági épületeink
minden korszakban fejleszthetőek, ezzel gyorsítva a bányászat, a kertészet, a
tenyésztés, és favágás sebességét, ám ha majd egy katonát akarunk gyártani,
vagy egy gépet, esetleg egy repülőt, meglátjuk mennyire fontos a termelés
gyorsítása! Olyan lassan készül egy vadászgép, vagy egy lépegető a Power Core,
vagy a Gonk droid nélkül, hogy addigra mire kész lesz egy nekünk, az ellenség
legyárt ötöt-hatot!
Hadászat
A kezdeti gazdasági
lépések után fel kell készüljünk a védelemre, illetve lassan fontolgathatjuk a
támadás lehetőségét is.
Persze erre nem lesznek alkalmasak speeder bike-os
felderítőink, és gyűjtőmunkásaink sem. El kell kezdeni hadi épületeket
építeni. A legalapvetőbb hadi épület a troop center, a katonai bázis. Ez
egyfajta barakk, ahol állomásoznak katonáink. Hogy kiképezzünk egyet, időre,
és pénzre van szükség a valóságban is, nos ezt a játék egy kis food, és carbon
levonásával, és a "gyártási" csík lassú előrehaladtával modellezi le. Persze
mint mondtam, gyorsítható, Power Core, illetve Gonk droid segítségével.
Kezdetekben elégséges a gyalogos közkatonák gyártása, hiszen csak földi támadások
lesznek eleinte, de később, mikor megjelennek majd a légi egységek is, bizony
kellhet majd légvédelmi katona is! Erről az érdekes fegyvernemről cikket fogok
készíteni nektek, egy custom figurával együtt be fogom nektek mutatni itt, a
CustomStarWars oldalon a későbbiek során. Ahogy befejezem a cikket
tájékoztatni foglak titeket a főoldalon, és erről az oldalról is lesz egy link
rá, könnyen meg fogjátok találni, majd olvassátok el azt is.
A barakkban képezzük a
lángszórósokat is, akik valamilyen nyerges jószágon ülnek, és onnan perzselik a
házakat, és az ellenséges katonákat, pillanatok alatt kétszersültet csinálva
mindenkiből. Vicces, hogy még a KŐfalat is felgyújtják a lángszórójukkal.
J Elég gyorsak, és komoly sebzésük van.
Ugyanitt "terem" a
gránátvetős fegyvernem is. Ez megint csak egy igen különleges, és vadi új
fegyvernem, semmilyen más Starwars játék nem alkalmazta még a grenadier
kasztot, ugyanaz igaz erre a fegyvernemre is, mint az antiair klónra,
bemutatok nektek egy gránátos
klónt és egy gránátos
droidot is itt a CustomStarWars oldalon.
Persze mind a 4
fegyvernem fejleszthető!
Kezdetben mind a 6 civilizáció katonái ugyan olyan
erősek, ám a fejlesztések miatt rárakódnak extra képességek a katonákra, így
jelentős eltérések fognak lenni végül az egyes gyalogosok közt. Ezt még
megfejeli a civilizációs bonusz, ami MÉG tovább fejleszti például a CIS super
battle droidjait, ezzel a gyalogos katonák (troop center egységek)
kategóriáján belül egyeduralkodóvá téve őket.
A későbbiek során,
ahogy magasabb szintre jutunk a fejlettségi korban, persze
új hadi egységek
gyártására is lehetőség lesz. A "harmadik tech level" nevű fejlettségi fokon
gyárthatunk már gépeket is, az ún. Mech Factory nevű Gép Gyárban. Itt
gyalogosok elleni, és páncélosok elleni gépeket is gyárthatunk. Csak
példaként, a teljesség igénye nélkül a Birodalomnak AT-PT áll rendelkezésre gyalogosok ellen, és AT-ST
páncélosok ellen, a CIS-nek "kis pók" (dwarf spider droid) a gyalogosok ellen, nagy pók lépegető (homing spider droid) a
gépek ellen, míg például a Kereskedelmi Szövetségnek
Stap a gyalogosok,
AAT a
páncélosok ellen, és így tovább, minden civilizációnak vannak gépei. Mind a kettő
tovább is fejleszthető (de nem minden civilizációnak!), így a kezdeti prototípus
lépegetők és különféle gépek gyönyörű "igazi" lépegetőkké és
másfajta gépekké fejleszthetők, erősebb páncéllal,
nagyobb tűzerővel, gyorsabb mozgással. (Vicces, hogy a Lázadók Szövetsége
Hover légvédelmi tankja fejlesztve Hover Attack tankká válik, dacára annak,
hogy e kettő teljesen más funkciójú gépcsalád, lásd a
Force Commander cikkemet.) A fejlesztések egy része itt, a Mech
Factory-ban elvégezhető, ám a másik felét a War Center-ben kell kifejleszteni!
Ezért építsünk egy War Center-t (Háború központ), és ott nem csak gépeinket,
hanem gyalogosainkat is tovább pumpálhatjuk! A gépek erősebbek, gyorsabbak,
ellentmondást nem tűrő offenzívákat lehet velük végrehajtani, de ne
felejtkezzünk el a támogatásukról, légvédelemmel, fejvadászokkal támogatva
igazi csapásmérő osztagot lehet létrehozni belőlük. Főleg ha pár Assault
Mech-et is gyártunk melléjük, ezek a taktikai nagy erejű csapásmérők még a
falakat is lerombolják, nincs kegyelem! De vigyázzunk, placcsanó töltetet
lőnek, ami nagy erejű, nagy körzetben robbanó lövedék, és minket is sebezhet,
mindig kontroláltan harcoljunk vele! A gép gyakran csinálja azt a trükköt,
hogy egy gyors egységgel behatol a vonalaink közé,
felkínálva csaliemberét,
lőjünk csak oda... Igen ám, de ha az Assault mech odavág, nem csak a csaliembere
hal meg, hanem a mi osztagunk fele is, ezért SOHA ne hagyjuk az Assault
Mecheket kontrol nélkül! A klónoknál az
AT-TE az Assault Mech, a Birodalomnál
a 4 lábú AT-AT, a CIS-nél a "Hernyótalpas", azaz az NR-N99
gyártmányú csapásmérő egység, (melyet Corporate alliance tank néven ki is adtak), a Gunganeknél meg valami ágyús
Fambaa. Ugyanaz a végzetes erő jellemzi mindet!
Mindeközben a légtér
kezd benépesedni. Vadászgépek derítenek fel, például
geonosisi starfighter rajok cikáznak a csaták közt, és
bombázó századok hurcolják halálos rakományukat az ellenséges célpontok fölé.
Mindezeket az Airbase nevű légi támaszponton lehet gyártani. Fejleszthetőek,
háromszor is továbbjavulnak, persze jó sok pénzért. Olcsóbbá tehető a
gyártásuk, ha kifejlesztjük a reptéren az olcsó tömeggyártás technológiát, és
még csak nem is kell érte kitelepülni Ázsiába...
Ami a jó, hogy viszont az
olcsóság nem megy a minőség romlására, és nem kell az első bevetés után
kidobni őket, sőt, ellentétben a "szok olcón" elvvel, gépeink pajzsozhatókká
válnak, fürgébbé, erősebbé, bombáink még nagyobbat sebeznek majd. Egyes
civilizációknak a Fortress-ben, a Várban további repülők is gyárthatóak, a
klónoknak a Jedi Starfighter, ami láthatatlanná képes válni, és brutális erejű
találatokat képes bevinni. "Egy lövés-egy ellenség"-szerű találati aránya van!
A Lázadóknak a Várban a Hósikló gyártható majd pluszban, a reptéri alap
X-szárnyú, és Y-szárnyú mellett, valamint megjelenik nekik az A-wing is.
Utóbbi iszonyú gyors. De az A-wing a nyomába sem ér a Naboo-i civilizáció
elit Naboo N-1 repülőjének, ami az egész játék leggyorsabb repülője.
Ezen szuper gépek raja
ellen nagy tömegben sem feltétlenül jelent győzelmet az Anti Air trooper. (l.
fent) Itt az ideje átszervezni csapataink összetételét, és a AA troopereket
lecserélni légvédelmi platformokra. Nosza, építsünk gyorsan egy Heavy Mech
(Nehéz Gép) gyártósort. Itt távolsági ágyúkat, Plummeleket (fal,
torony, és épület dezintegráló gép) és légvédelmi platformokat is gyárthatunk. Gyorsan építsünk
4-5 AA platformot, most már jöhet bármilyen repülő, kivéve a cruisert, és a
platformjaink szitává lövik őket légvédelmi rakétákkal, és lövedékekkel. A
Hailfire úgy lő, hogy fekete lesz a sok kilőtt rakétától a képernyő, szinte
porzik az ellenséges repülő burkolata, a sok becsapódó brutál lövedéktől.
Fejlesszük ki a töltésidő csökkentését, a jármű gyorsaságát, és páncélját,
aztán viszont látásra, a légteret onnantól uraljuk. "Kivéve a Gyevi bírót", a
Cruisert.
De mi is ez az oly
sokat emlegetett Cruiser? Nos a Várban gyártható, de csak a Clone Campaign
küldetéslemezen található meg ez az irgalmatlan légi egység. Lomha, lassú
mozgású, de iszonyatos erejű csatacirkálónkkal hihetetlen távolra, óriási
erejű placcsanó töltetet repíthetünk. Utána a cirkáló feltűnően hosszú ideig
újratölt. Azalatt harcképtelen! Így balanszírozták ki óriási erejét. Valamint
nincs fedélzeti ágyúja, tehát nem tudja magát megvédeni! MINDIG védeni kell,
ez a jármű kulcsfontosságú, és 600 kajába, és 600 novába kerül, ami magasabb
szinten sem egy gyenge összeg, tehát elvesztése nagy vérveszteség is. Ha
körbeveszik repülők, 10 másodperc alatt szétlövik, előbb pajzsát, aztán életét
véve! Maximum egyre rá tudod pazarolni a töltetedet, de aztán kész, vége,
buktál egy Cruisert. Mindig maradjon mellette vagy 10 repülő, és alulról is
védjék. Ha életben marad a Cruiser, csak idő kérdése, hogy hány lövéssel, de
kisöpröd az ellenséges bázist! Garantált a győzelem.
Győzelmi kondíciók:
Az ellenség teljes
likvidálására sajnos soha nincs esély, mert a gép nem adja meg az örömöt, hogy
péppé verhessük, mikor rosszul áll a szénája, gyorsan feladja a kis mocsok.
(Még ilyenkor is dumál valamit, hogy most az egyszer legyőztük, de majd
legközelebb jól elver, vagy valami ilyesmi gúnyos dolgot.) Bezzeg az elején milyen vitéz volt, a sok csalással, mikor azonban erősebbek
leszünk, mint ő, és kikapna, hopp, gyorsan feladja. Mindenesetre tehát az
egyik győzelmi lehetőség tehát az ellenség leverése, feladásra kényszerítése.
A második, hogy
építsünk egy Monumentet, egy nagy Emlékművet, Csodát, vagy épületet,
kasztonként változik. Lehet ez a Császár palotája a Birodalomnak, a geonosisi
aréna a CIS-nek, vagy épp a Szent Hely a Gunganeknek, a cél, hogy a
Monumentet felépítve meg kell védeni azt 200 napig, aztán kész! Hiába áll az
ellenség a csatatéren jobban, hiába van dupla annyi nyersanyaga, katonája,
mint nekünk, ha nem pusztítja el a Monumentet, míg az le nem telik, kikapott,
mi pedig győzedelmeskedtünk egyfajta technikai KO-val, nem lett kiütve, de
leléptetik... J
A harmadik lehetőség,
hogy begyűjtjük a pályán található összes
holokront a jedi(ei)nkkel, és
behurcoljuk őket a Jedi templomba. Mind az ötöt birtokolva relikvia győzelmet
arathatunk, ha sikerül megtartanunk őket 200 napig. Az alatt lehetősége lesz az
ellenfélnek a sötét taktikai térképen kivilágosodó, így láthatóvá váló Jedi
templomunkat lerombolni, így megakadályozva a győzelmünket.
Ínyencek, mint jómagam
is, szeretik e 3 kondíciót kombinálni, tehát begyűjteni az 5 holokront,
megépíteni a Csodát, ÉS végül elkenni a gép száját, úgy, hogy utolsó
parasztját akkor szabad csak lelőni, mikor már mindenét szétbombáztuk, mikor
már SEMMI épülete nem maradt, de még a falát is le kell plummelezni, hogy a
feladásának gyakorlatilag ne legyen jelentősége, és így mikor lelőjük utolsó
parasztját, már nem marad ideje kiírni valami cinikus beszólást, mert vége
lesz a játéknak. :-)
Multiplayer:
Szenzációs
élmény a multiplayer is. Egyszerre nyolcan csépelhetjük egymást magányosan,
párban, vagy csapatban. Érdekes, és gigantikus csaták lesznek, ez garantálható.
A legtöbb csapat előnyt kovácsol az úgynevezett tribútolásból, azaz lesz egy,
vagy több tagja, aki(k) nem harcol(nak), hanem minden erejükkel és
parasztjukkal CSAK gazdálkodnak, és tömik nyersanyaggal a társukat, aki viszont
minden emberével támad, csak katonái vannak. Ennek hátránya, hogy a gazdálkodó
társ katonailag védtelen, tehát a katonákkal rendelkező társnak nem csupán az
ellenségre kell rohannia, hanem vigyáznia kell védtelen társára is. Egységeink,
főleg gépeink egy jó része viszont igen lassú, tehát nem biztos, hogy időben
meg tud érkezni egy felmentő sereg mondjuk egy 8 emberes óriás pályán. Érdemes
egy kisebb védelmi erőt állomásoztatni a partnernél, vagy ráépítkezni a
területére, hogy nála is tudjunk villámgyorsan katonákat képezni. Divatos
módszer egy vár, ún. fortress felépítése a partner közelében, mely nagyfokú
védelmet ad légi és szárazföldi egységek ellen, ám távolról egy cruiser vagy
egy cannon pár lövéssel ezt is szétszedi seperc alatt, tehát azért egyedül ez
sem 100 százalékos megoldás.
Vicces
elemek:
Nekem
a legjobban az tetszik, amikor egy ellenséges paraszt rám akar építkezni, és
elindul hozzám, hogy felépítsen mellém egy barakkot. Várjuk meg, míg igen közel
ér, és egy Jedinkkel konvertáljuk (térítsük) át! Nézd csak, a paraszt
megpróbálja "kisztréfelni", azaz gyors oldalmozgással elkerülni a sorsát!
Szinte rángatózik, jobbra fordul, majd villámgyorsan balra, trükközik
össze-vissza 1 méterrel a Jedi mester orra előtt.
J
A
másik poén hasonló. Kettes korszakban az AI mindenáron körbe akarja falazni
magát. Ha van Jedink menjünk oda, téríteni. Ha nincs, elég a speeder bike is.
Lőjünk bele egy falazó parasztba! A lövés miatt programja szerint csapot-papot
hátrahagyva el szeretne menekülni, de a falépítő rutin még aktív, ezért elindul
hazafelé, majd megfordul, előveszi szerszámát, folytatja vele az építkezést egy
másodpercig, majd abbahagyja, letérdel, hogy újrakezdje, majd felpattan ismét, pörög-forog,
rángatódzik, olyan, mint egy break táncos...
J
Én
még szeretem a vadállatokat odacsalni az ellenséghez, majd magára hagyva őt
távolról nézni, ahogy parasztjai kétségbeesetten próbálnak megküzdeni az
odakészített tusk-macska, gundark, vagy épp rancor csordámmal.
J
Összegzés
A
GBG nagyon jó játék. Aki szereti a stratégiai játékokat, és a Csillagok
Háborúját, az ebben a játékban mindkét szerelmét kitűnő élményekkel ötvözheti.
Mindeközben kedvenc filmje zenéi fognak szólni a fülében, hangulatos
bejelentkezéseket fog hallani egységeitől, melyek lövései, géphangjai, beszéde
hűen fogják tükrözni a filmben hallottakat. Újrajátszása gyakorlatilag
végtelen, olyan időtöltés, mint amikor az ember leül egy kicsit kártyázni, vagy
kimegy a parkba kocogni, szinte alapvető szórakozást nyújt.
Nagyon élvezetes valós idejű stratégia játék, remek
szórakozást nyújt. Ha kész a cikk, megyek is, és nyomok egy partit, az írás
közben megjött hozzá a kedvem, remélem nektek is kedvet csináltam hozzá! Köszönöm az érdeklődést!
írta: Rostás Norbert
2008.04.24.