galactic battlegrounds CIS forces


Galactic Battlegrounds

Galactic Battlegrounds - GBG

Fejlesztő: Lucasarts

Kiadó: Lucasarts

RTS

Kiadás: 2001

 

A díszdobozos gbg cc játékGalactic Battlegrounds-ról még sok SW rajongó sem hallott, mert Magyarországon csak korlátozott példányszámban adták ki a játékot. Pillanatok alatt elkapkodták a készleteket, mert ismét alulméretezték a magyar piacot, és nagyon keveset hoztak be ide a játékból. Igazi gyöngyszemről van szó, és olyan értékes is lett egy eredeti példány ebből a termékből, mint egy gyöngy! Nekem is csak egy amerikai barátnőm segítségével sikerült egy díszdobozos példányhoz jutnom. A világ egyik legjobb, és örökzöld stratégiai játékának, az Age of Empires ikertestvérének tartott GBG hordozza a "nagy testvér" valamennyi stílusjegyét, és zseniális játékrendszerét, sőt, tovább is fejlesztették azt jó pár helyen a Lucasarts saját műhelyében, "leklónozva", szenzációsan leképezve az AoE középkori világát a Star Wars univerzumára!

 

Az Age of sorozat az egész világot meghódította, valami teljesen újat hozva, amit azóta egyszerűen nem lehet überelni. 1998-ban az Év játéka volt, 15 millió eladott termékkel. Azóta még sokmillió darab fogyott belőle, és a hivatalos eladási statisztikák nem is szólnak a "koppintott", másolt példányokról. Nos, Lucas-éknak sikerült megszerezni ennek a világhódító játéknak a licenszét, engedélyt kapva a motor Star Wars-os köntösbe bújtatásához, és a termék GBG-hez való felhasználásához. A Lucasarts felemás helyzetbe került: egyrészt könnyű(nek tűnő) helyzete volt, hiszen az AoE által kitaposott utat kellett csak végigjárnia, ami persze egyáltalán nem is egyszerű feladat, másrészt tudták, hogy a mérce, és az elvárások nagyon magasak lesznek a termékkel kapcsolatban. Nos, ki merem jelenteni, hogy aki szerette az Age of-ot, az szeretni fogja a Galactic-ot is! Sőt, aki nem rajongott az Age of Empire-ért, de StarWars rajongó, és kipróbálja a Galactic-ot, az meg fogja a GBG által szeretni mind a kettőt!

 

A Galactic Battlegrounds egyjátékos módja

A küldetések a film kronológiája szerint haladnak, a Kereskedelmi Szövetséggel meg kell támadjuk Naboo-t, később a Naboo-i humanoidokkal (Padme Amidala-ékkal), és a Gunganekkel (Boss Nass-ékkal) vissza kell foglalnunk azt. A film eseményein haladva le tudjuk játszani majd azokat, néha fiktív eseményeket, küldetéseket is teljesítve. A klasszikus trilógia eseményeit a Birodalom hadigépezetét irányítva ismerhetjük meg a játékban, míg végül a Lázadók Szövetségével hozunk majd békét a Galaxisba. A hiányzó epizódok a Klón Kampány nevű (Clone Campaign) küldetés lemezen kaptak helyet, ott a Geonosis-i csatával kezdünk, majd Dooku menekülése után megismerhetjük, hogyan erősödött meg a Független Rendszerek Szövetsége, a CIS, ami előkészíti az epizód 3-ban látott katartikus helyzetet. databank_gbg_nabooAki az érdekes (játék alatt megszerezhető) információkat kevesli, az a Galactic BG saját adatbankjában további értékes adatokra bukkanhat, melyek a film, és a játék karaktereitől kezdve bolygókon keresztül civilizációkig MINDENT bemutat, és ezek olvasgatása további érdekes infókat adhat még a rajongóknak is. Apropó, új ismeretek! A tanító pályán Qui-Gon Jinn instruál majd bennünket! A koncepció szerint régi barátainak, a wookie-knak segít, átadva a tudását, hogy a wookie-k fel tudjanak készülni világuk védelmére. Így tehát majd Qui-Gon segítségével sajátíthatjuk el a játék irányításának alapjait a wookie küldetésben.

 

Irányítás

Az Age of Empires során megismerhettük, hogy milyen pofonegyszerű a játék irányítása. Bal klikkel (-egér gombbal) kijelöl, jobb klikkel épít, támad, dolgozik, stb. Semmi extra, tökéletesen bevált klikkrendszer. Az AoE1-ben, és a Age of Kings-ben ha leépítettünk egy favágó helyet, a parasztjaink miután befejezték az építését, megálltak, és ott vesztegeltek, nem csinálva semmit, míg észrevettük, hogy unatkoznak. Ekkor manuálisan kellett irányítani őket, hogy tessék elfáradni végre fát vágni. Ezt a AoE2 Conquerors küldetéslemezén kijavították, és a Galactic már ezt a motort kapta meg, tehát ahogy leépítünk egy gazdasági épületet, az építők befejezve a munkát azonnal elkezdenek fát (karbont) vágni, vagy kristályt gyűjteni, nem kell irányítani őket! food_processorHa növénykertészetet telepítünk, ami régen az AoE-ben a farm volt, akkor a a GBG-ben sem mennek ültetni a parasztjaink azonnal, mert nem tudják, hány farmot akarunk telepíteni, és hova. De ahogy letesszük a kertészeteket (érdemes a táplálék feldolgozó, vagy a városközpont köré) azonnal nekilátnak a munkának. Viszont van lehetőség betenni a food processor-ba (kaja feldolgozóba) további kertészetek sorát, így ha egy farmunk kimerül, akkor a paraszt azonnal újrakezdi a munkát, nem kell manuálisan irányítani őket onnantól! Munkásaink megszületésük után azonnal feladatra foghatók, ugyanis ha annak az épületnek, amiből kijönnek a gyülekező pontját például egy gyülekezö_hely_a_novakristálynálNova kristály lelőhelyre tesszük, akkor nem kell egyesével odairányítanunk őket dolgozni, hanem megszületnek, és már indulnak is a bányába, mint a hét törpe reggelente, csak épp nem kapnak puszit előtte Hófehérkétől. De ki is akarna puszilgatni egy ASP-7-es birodalmi gyűjtődroidot, egy WA-6-os köztársasági munkást, vagy épp egy wookie, vagy gungan parasztot, nemde? Ugyanis többek közt ők lesznek a parasztjaink ebben a játékban, ők végzik a munkákat, az építkezéseket, a javításokat, ők teremtik meg "birodalmunk" alapjait.

Játékrendszer

 

A fent említett gyűjtögetés, ún. nyersanyag-gazdálkodás az alapja mindennek. Ezzel teremtjük meg a forrásokat, amiket gazdaságunk fejlesztésére, a tudományos kutatásra, a hadászatra, és a szintlépésekre fogunk tudni költeni a későbbiekben. Mit kell tehát csinálnunk? Az elején sok kajára van szükség, mert a gyűjtők, a "parasztok" food-ba kerülnek. 50 kaja az ára egy parasztnak. Sok kell, ha gyorsan akarunk dolgozni, és erős gazdaságot akarunk! Tíz gyűjtő az 500 food, ami sok kaját igényel, tekintve, hogy ennyi az ára az első szintlépésnek is! De hosszabb távon minden beruházás megtérül, úgyhogy célozzuk meg az 1/3 részét a populációs határunknak, és rontogyártsunk 20-30 parasztot, és villámgyorsan kaadu_falumpasetdolgozzunk velük! Küldjük el őket vadászni is őshonos állatokra, a Ronto-ban, és a Falumpaset-ben ideális mennyiségű hús van, az Eopi-ban, és a Kaadu-ban csak kevés, de csak hadd jöjjön a food! Szedjünk gyümölcsöket is az elején a bokrokról, és akár farmozhatunk is, de vigyázzunk, mert a farm carbonba kerül! carbon_collectorEzt a fákból szívják ki a gyűjtőink, kinyerve nedveiket. Tehát lassan neki kell állni fát vágni is. Ez azért is fontos, mert épületeink carbonba kerülnek, magyarul (részben) fából készülnek eleinte. Mivel lélekszámunk nő, házakat kell építeni, egy ház 5 gyűjtő paraszt gyártását teszi lehetővé. Valamint le kell építsünk minimum 2 első korban építhető épületet, ami ugye logikusan a carbon gyűjtőhely, és a food processor kell legyen. Mindamellett a pályán szelídíthető tenyészállatok legelésznek, amikért vérre menő küzdelem folyik a játék elején! A speeder bikos felderítők keresztbe kasul felkutatják a pálya minden zugát, hiszen aki megtalálja, és hazahajtja ezeket az állatokat, az óriási előnyhöz jut általuk, hiszen húsuk kajaforrást jelent! Ezért egymás hazahajtott állatait ellopják, illetve felrobbantják egymás felderítőit, hogy azok ne tudjanak tovább kutakodni a pályán. Vannak Banthá-k, amiket a tuskenek is nagyon szeretnek, egyrészt megülik, másrészt húsáért, és kék tejéért tenyésztik is. E kék italt tölti ki Beru néni a filmben is Luke reggelijéhez. nerf csorda, pörögni fog a kajaValamint vannak Nerf-ök, amik csordában legelésznek, és ugyancsak nagyon jó tenyészállatok, bár piszkosnak tartják őket, mint mi a disznókat, ám húsuk finom. A Nerf pásztorok alantas munkásoknak számítanak, a Battlefront 2-ben Leia gyakran szidalmazza is a birodalmiakat Nerf herder-nek, azaz nerf kondásnak, ami a mi szóhasználatunk szerint a nem őriztünk együtt disznót, és a bunkó paraszt közt található félúton a pejoratív csillagok háborújás szinonima szótárban...

Mindenesetre e két faj számára építsünk Animal nursery-t, azaz állattenyésztő helyet. Ezekbe behajtva a tenyészállatokat csodás hús-, és tejhozamnak kamino_tenyesztesfogunk örvendeni, a klónok (Republic) utolsó korszakjukban pedig MÉG tovább tudják majd fejleszteni a Kamino-i stimulált géntechnológiával szinte burjánzó állattenyésztésüket, ami gyakorlatilag a továbbiakban szükségtelenné teszi a food gyűjtését számukra. Gyakorlatilag elszabadult számlálóként fog pörögni a kaja a jobb alsó kijelzőn, így minden erejükkel a többi nyersanyag szedésére fognak tudni koncentrálni.

A többi nyersanyag tulajdonképpen a zöld Nova kristály, ami az arany szerepét tölti be, és az Ore kristály, ami az AoE kövét jelenti. A magasabb fejlettségi szinteken egyre több minden fog ezekbe kerülni, és az épületek (vár, reptér) építéséhez is szükségessé válik majd az Ore. A Nova pedig már a 3. korszakba lépéshez is szükséges (200 kell), és a Jedik neveléséhez, képességeik fejlesztéséhez is esszenciális. De tulajdonképp később már szinte mindenhez kelleni fog, mint ahogy a többi anyag megléte is nagyon fontos lesz! Mind építkezéseinkhez, mind hadi kiadásainkhoz, mind fejlesztéseinkhez!

 

Építkezés

Fontos újítás, hogy az épületek egy úgy nevezett Power Core hatósugarán belül fejtik ki maximális termelékenységüket. Ez a torony szolgáltatja az energiát minden épületnek, leegyszerűsítve ez látja el őket "árammal".power_core Minden épület működik Power Core nélkül is, de akkor borzasztó lassan termel, szinte szabad szemmel nem látható a termelési idő csíkjának a változása. Egy power core 200 carbonba kerül, de borzasztóan érdemes beruházni rá, mert nagyon megtérül a sebességnövekedés miatt. Minden pályán vannak ideális sík területek, ahol gazdasági épületeink rádiuszának közepébe érdemes telepíteni a Power Core-unkat, mert a torony egy szabályos kör alakú területen fejti ki a hatását. Ezt a kéken határolt körterületet töltsük ki minden fajta épületünkkel, így gyakorlatilag egy Power Core alá majdnem mindent be lehet zsúfolni, ám CSAK síkra lehet építkezni, dimbes-dombos területre nem lehet nagy épületeket tenni. Ez gazdaságos, de taktikailag veszélyes módszer, mert a cruiser támadások ideális célpontjai az ilyen agyonzsúfolt, kis területre koncentrált bázisok. A cruiser egy olyan repülő, csatahajó, mely plazmatöltete szétplaccsan, és nagy területet sebez, tehát ha a Power Core-ra céloz a cruiser, ami ugye a kör középpontját képezi, akkor az ÖSSZES körülötte levő épületet rombolja a placcsanó töltet ereje, gyakorlatilag egy lövéssel 10 épületet is alaposan le lehet amortizálni. gbg védelem fallal toronnyal várralpajzsozott_várUgyanakkor a taktika sokszor pont azért jön be, mert egy pici bázist könnyebb körbefalazni védőfallal, körbeépíteni védekező gyalogsági-, és légvédelmi tornyokkal, várakkal, ráadásul az egész befér egy pajzsgenerátor sárga színnel jelölt hatósugara alá, így az adott vár védelmi ereje duplájára emelhető, nézzétek csak meg az illusztrációt, egy 6000 pontos vár kap még 6000 pontnyi pajzsot! (Természetesen ez igaz a pajzs alatt levő összes épültre, sőt a katonákra és gépeinkre is.) Magyarul tehát egy kis helyre fókuszált, jól óvott várost sokkal könnyebb megvédeni, mint egy cruiser támadástól rettegő, szétszórtan épített bázist. Aki mégis szét akarja szórni épületeit, annak sem feltétlenül kell száz power core-t építenie minden külön háza mellé, ugyanis a Power Core-ban gyártható a Power droid, power_droidismertebb nevén a Gonk droid, amely saját áramforrása miatt képes helyi áramellátást biztosítani egy adott épületnek, melynek az oldalán levő lámpa zöldre váltva mutatja, hogy az épület áram alá került! Majd befejezve egy fejlesztést az épületnél, át tud tipegni a következő házhoz, hogy annak a termelését is begyorsítsa, persze aranyos, és rá jellemző gooonk hangokat hallatva. Rá emlékezhetünk a jawa homokkúszóból, ott is arrébb tipeg, néha gonkozva egyet, a Hoth jelenetben meteorológust csináltak belőle, vagy ismerős lehet a Jabba palota jelenetből is, lent a droid szobából, de a játékokban is egyre közkedveltebb, volt a Jedi Outcast-ben a lázadó hangárban, és ő adja a muníciót a Battlefront 1-ben, és a Battlefront 2-ben is. Hasznos, és aranyos kis robot, ebben a játékban is szükséges lehet a profik számára!

 

Gazdasági épületeink minden korszakban fejleszthetőek, ezzel gyorsítva a bányászat, a kertészet, a tenyésztés, és favágás sebességét, ám ha majd egy katonát akarunk gyártani, vagy egy gépet, esetleg egy repülőt, meglátjuk mennyire fontos a termelés gyorsítása! Olyan lassan készül egy vadászgép, vagy egy lépegető a Power Core, vagy a Gonk droid nélkül, hogy addigra mire kész lesz egy nekünk, az ellenség legyárt ötöt-hatot!

 

Hadászat

 

A kezdeti gazdasági lépések után fel kell készüljünk a védelemre, illetve lassan fontolgathatjuk a támadás lehetőségét is. troop_centerPersze erre nem lesznek alkalmasak speeder bike-os felderítőink, és gyűjtőmunkásaink sem. El kell kezdeni hadi épületeket építeni. A legalapvetőbb hadi épület a troop center, a katonai bázis. Ez egyfajta barakk, ahol állomásoznak katonáink. Hogy kiképezzünk egyet, időre, és pénzre van szükség a valóságban is, nos ezt a játék egy kis food, és carbon levonásával, és a "gyártási" csík lassú előrehaladtával modellezi le. Persze mint mondtam, gyorsítható, Power Core, illetve Gonk droid segítségével. Kezdetekben elégséges a gyalogos közkatonák gyártása, hiszen csak földi támadások lesznek eleinte, de később, mikor megjelennek majd a légi egységek is, bizony kellhet majd légvédelmi katona is! Erről az érdekes fegyvernemről cikket fogok készíteni nektek, egy custom figurával együtt be fogom nektek mutatni itt, a CustomStarWars oldalon a későbbiek során. Ahogy befejezem a cikket tájékoztatni foglak titeket a főoldalon, és erről az oldalról is lesz egy link rá, könnyen meg fogjátok találni, majd olvassátok el azt is.

A barakkban képezzük a lángszórósokat is, akik valamilyen nyerges jószágon ülnek, és onnan perzselik a házakat, és az ellenséges katonákat, pillanatok alatt kétszersültet csinálva mindenkiből. Vicces, hogy még a KŐfalat is felgyújtják a lángszórójukkal. J Elég gyorsak, és komoly sebzésük van.

Ugyanitt "terem" a gránátvetős fegyvernem is. Ez megint csak egy igen különleges, és vadi új fegyvernem, semmilyen más Starwars játék nem alkalmazta még a grenadier kasztot, ugyanaz igaz erre a fegyvernemre is, mint az antiair klónra, bemutatok nektek egy gránátos klónt és egy gránátos droidot is itt a CustomStarWars oldalon.

Persze mind a 4 fegyvernem fejleszthető! az_sbd_tényleg_szuper_battledroid_ebben_a_játékbanKezdetben mind a 6 civilizáció katonái ugyan olyan erősek, ám a fejlesztések miatt rárakódnak extra képességek a katonákra, így jelentős eltérések fognak lenni végül az egyes gyalogosok közt. Ezt még megfejeli a civilizációs bonusz, ami MÉG tovább fejleszti például a CIS super battle droidjait, ezzel a gyalogos katonák (troop center egységek) kategóriáján belül egyeduralkodóvá téve őket.

 

A későbbiek során, ahogy magasabb szintre jutunk a fejlettségi korban, persze mech_factoryúj hadi egységek gyártására is lehetőség lesz. A "harmadik tech level" nevű fejlettségi fokon gyárthatunk már gépeket is, az ún. Mech Factory nevű Gép Gyárban. Itt gyalogosok elleni, és páncélosok elleni gépeket is gyárthatunk. Csak példaként, a teljesség igénye nélkül a Birodalomnak AT-PT áll rendelkezésre gyalogosok ellen, és AT-ST páncélosok ellen, a CIS-nek "kis pók" (dwarf spider droid) a gyalogosok ellen, nagy pók lépegető (homing spider droid) a gépek ellen, míg például a Kereskedelmi Szövetségnek Stap a gyalogosok, AAT a páncélosok ellen, és így tovább, minden civilizációnak vannak gépei. Mind a kettő tovább is fejleszthető (de nem minden civilizációnak!), így a kezdeti prototípus lépegetők és különféle gépek gyönyörű "igazi" lépegetőkké és másfajta gépekké fejleszthetők, erősebb páncéllal, nagyobb tűzerővel, gyorsabb mozgással. (Vicces, hogy a Lázadók Szövetsége Hover légvédelmi tankja fejlesztve Hover Attack tankká válik, dacára annak, hogy e kettő teljesen más funkciójú gépcsalád, lásd a Force Commander cikkemet.) A fejlesztések egy része itt, a Mech Factory-ban elvégezhető, ám a másik felét a War Center-ben kell kifejleszteni! Ezért építsünk egy War Center-t (Háború központ), és ott nem csak gépeinket, hanem gyalogosainkat is tovább pumpálhatjuk! A gépek erősebbek, gyorsabbak, ellentmondást nem tűrő offenzívákat lehet velük végrehajtani, de ne felejtkezzünk el a támogatásukról, légvédelemmel, fejvadászokkal támogatva igazi csapásmérő osztagot lehet létrehozni belőlük. Főleg ha pár Assault Mech-et is gyártunk melléjük, ezek a taktikai nagy erejű csapásmérők még a falakat is lerombolják, nincs kegyelem! De vigyázzunk, placcsanó töltetet lőnek, ami nagy erejű, nagy körzetben robbanó lövedék, és minket is sebezhet, mindig kontroláltan harcoljunk vele! A gép gyakran csinálja azt a trükköt, hogy egy gyors egységgel behatol a vonalaink közé, assault_mech_nr_n99felkínálva csaliemberét, lőjünk csak oda... Igen ám, de ha az Assault mech odavág, nem csak a csaliembere hal meg, hanem a mi osztagunk fele is, ezért SOHA ne hagyjuk az Assault Mecheket kontrol nélkül! A klónoknál az AT-TE az Assault Mech, a Birodalomnál a 4 lábú AT-AT, a CIS-nél a "Hernyótalpas", azaz az NR-N99 gyártmányú csapásmérő egység, (melyet Corporate alliance tank néven ki is adtak), a Gunganeknél meg valami ágyús Fambaa. Ugyanaz a végzetes erő jellemzi mindet!

 

Mindeközben a légtér kezd benépesedni. Vadászgépek derítenek fel, például geonosisi starfighter rajok cikáznak a csaták közt, és bombázó századok hurcolják halálos rakományukat az ellenséges célpontok fölé. Mindezeket az Airbase nevű légi támaszponton lehet gyártani. Fejleszthetőek, háromszor is továbbjavulnak, persze jó sok pénzért. Olcsóbbá tehető a gyártásuk, ha kifejlesztjük a reptéren az olcsó tömeggyártás technológiát, és még csak nem is kell érte kitelepülni Ázsiába... pajzsot_a_gunshipreAmi a jó, hogy viszont az olcsóság nem megy a minőség romlására, és nem kell az első bevetés után kidobni őket, sőt, ellentétben a "szok olcón" elvvel, gépeink pajzsozhatókká válnak, fürgébbé, erősebbé, bombáink még nagyobbat sebeznek majd. Egyes civilizációknak a Fortress-ben, a Várban további repülők is gyárthatóak, a klónoknak a Jedi Starfighter, ami láthatatlanná képes válni, és brutális erejű találatokat képes bevinni. "Egy lövés-egy ellenség"-szerű találati aránya van! A Lázadóknak a Várban a Hósikló gyártható majd pluszban, a reptéri alap X-szárnyú, és Y-szárnyú mellett, valamint megjelenik nekik az A-wing is. Utóbbi iszonyú gyors. De az A-wing a nyomába sem ér a Naboo-i civilizáció elit Naboo N-1 repülőjének, ami az egész játék leggyorsabb repülője.

 

plummelEzen szuper gépek raja ellen nagy tömegben sem feltétlenül jelent győzelmet az Anti Air trooper. (l. fent) Itt az ideje átszervezni csapataink összetételét, és a AA troopereket lecserélni légvédelmi platformokra. Nosza, építsünk gyorsan egy Heavy Mech (Nehéz Gép) gyártósort. Itt távolsági ágyúkat, Plummeleket (fal, torony, és épület dezintegráló gép) és légvédelmi platformokat is gyárthatunk. Gyorsan építsünk 4-5 AA platformot, most már jöhet bármilyen repülő, kivéve a cruisert, és a platformjaink szitává lövik őket légvédelmi rakétákkal, és lövedékekkel. A Hailfire úgy lő, hogy fekete lesz a sok kilőtt rakétától a képernyő, szinte porzik az ellenséges repülő burkolata, a sok becsapódó brutál lövedéktől. Fejlesszük ki a töltésidő csökkentését, a jármű gyorsaságát, és páncélját, aztán viszont látásra, a légteret onnantól uraljuk. "Kivéve a Gyevi bírót", a Cruisert.

 

cruiser_plasmaDe mi is ez az oly sokat emlegetett Cruiser? Nos a Várban gyártható, de csak a Clone Campaign küldetéslemezen található meg ez az irgalmatlan légi egység. Lomha, lassú mozgású, de iszonyatos erejű csatacirkálónkkal hihetetlen távolra, óriási erejű placcsanó töltetet repíthetünk. Utána a cirkáló feltűnően hosszú ideig újratölt. Azalatt harcképtelen! Így balanszírozták ki óriási erejét. Valamint nincs fedélzeti ágyúja, tehát nem tudja magát megvédeni! MINDIG védeni kell, ez a jármű kulcsfontosságú, és 600 kajába, és 600 novába kerül, ami magasabb szinten sem egy gyenge összeg, tehát elvesztése nagy vérveszteség is. Ha körbeveszik repülők, 10 másodperc alatt szétlövik, előbb pajzsát, aztán életét véve! Maximum egyre rá tudod pazarolni a töltetedet, de aztán kész, vége, buktál egy Cruisert. Mindig maradjon mellette vagy 10 repülő, és alulról is védjék. Ha életben marad a Cruiser, csak idő kérdése, hogy hány lövéssel, de kisöpröd az ellenséges bázist! Garantált a győzelem.

 

Győzelmi kondíciók:

 

Az ellenség teljes likvidálására sajnos soha nincs esély, mert a gép nem adja meg az örömöt, hogy péppé verhessük, mikor rosszul áll a szénája, gyorsan feladja a kis mocsok. (Még ilyenkor is dumál valamit, hogy most az egyszer legyőztük, de majd legközelebb jól elver, vagy valami ilyesmi gúnyos dolgot.) Bezzeg az elején milyen vitéz volt, a sok csalással, mikor azonban erősebbek leszünk, mint ő, és kikapna, hopp, gyorsan feladja. Mindenesetre tehát az egyik győzelmi lehetőség tehát az ellenség leverése, feladásra kényszerítése.

 

geonosian_arenaA második, hogy építsünk egy Monumentet, egy nagy Emlékművet, Csodát, vagy épületet, kasztonként változik. Lehet ez a Császár palotája a Birodalomnak, a geonosisi aréna a CIS-nek, vagy épp a Szent Hely a Gunganeknek, a cél, hogy a Monumentet felépítve meg kell védeni azt 200 napig, aztán kész! Hiába áll az ellenség a csatatéren jobban, hiába van dupla annyi nyersanyaga, katonája, mint nekünk, ha nem pusztítja el a Monumentet, míg az le nem telik, kikapott, mi pedig győzedelmeskedtünk egyfajta technikai KO-val, nem lett kiütve, de leléptetik... J

 

holokron_gyözelemA harmadik lehetőség, hogy begyűjtjük a pályán található összes holokront a jedi(ei)nkkel, és behurcoljuk őket a Jedi templomba. Mind az ötöt birtokolva relikvia győzelmet arathatunk, ha sikerül megtartanunk őket 200 napig. Az alatt lehetősége lesz az ellenfélnek a sötét taktikai térképen kivilágosodó, így láthatóvá váló Jedi templomunkat lerombolni, így megakadályozva a győzelmünket.

Ínyencek, mint jómagam is, szeretik e 3 kondíciót kombinálni, tehát begyűjteni az 5 holokront, megépíteni a Csodát, ÉS végül elkenni a gép száját, úgy, hogy utolsó parasztját akkor szabad csak lelőni, mikor már mindenét szétbombáztuk, mikor már SEMMI épülete nem maradt, de még a falát is le kell plummelezni, hogy a feladásának gyakorlatilag ne legyen jelentősége, és így mikor lelőjük utolsó parasztját, már nem marad ideje kiírni valami cinikus beszólást, mert vége lesz a játéknak. :-)

 

Multiplayer:

 

Szenzációs élmény a multiplayer is. Egyszerre nyolcan csépelhetjük egymást magányosan, párban, vagy csapatban. Érdekes, és gigantikus csaták lesznek, ez garantálható. A legtöbb csapat előnyt kovácsol az úgynevezett tribútolásból, azaz lesz egy, vagy több tagja, aki(k) nem harcol(nak), hanem minden erejükkel és parasztjukkal CSAK gazdálkodnak, és tömik nyersanyaggal a társukat, aki viszont minden emberével támad, csak katonái vannak. Ennek hátránya, hogy a gazdálkodó társ katonailag védtelen, tehát a katonákkal rendelkező társnak nem csupán az ellenségre kell rohannia, hanem vigyáznia kell védtelen társára is. Egységeink, főleg gépeink egy jó része viszont igen lassú, tehát nem biztos, hogy időben meg tud érkezni egy felmentő sereg mondjuk egy 8 emberes óriás pályán. Érdemes egy kisebb védelmi erőt állomásoztatni a partnernél, vagy ráépítkezni a területére, hogy nála is tudjunk villámgyorsan katonákat képezni. Divatos módszer egy vár, ún. fortress felépítése a partner közelében, mely nagyfokú védelmet ad légi és szárazföldi egységek ellen, ám távolról egy cruiser vagy egy cannon pár lövéssel ezt is szétszedi seperc alatt, tehát azért egyedül ez sem 100 százalékos megoldás.

 

Vicces elemek:

 

Nekem a legjobban az tetszik, amikor egy ellenséges paraszt rám akar építkezni, és elindul hozzám, hogy felépítsen mellém egy barakkot. Várjuk meg, míg igen közel ér, és egy Jedinkkel konvertáljuk (térítsük) át! Nézd csak, a paraszt megpróbálja "kisztréfelni", azaz gyors oldalmozgással elkerülni a sorsát! Szinte rángatózik, jobbra fordul, majd villámgyorsan balra, trükközik össze-vissza 1 méterrel a Jedi mester orra előtt. J

A másik poén hasonló. Kettes korszakban az AI mindenáron körbe akarja falazni magát. Ha van Jedink menjünk oda, téríteni. Ha nincs, elég a speeder bike is. Lőjünk bele egy falazó parasztba! A lövés miatt programja szerint csapot-papot hátrahagyva el szeretne menekülni, de a falépítő rutin még aktív, ezért elindul hazafelé, majd megfordul, előveszi szerszámát, folytatja vele az építkezést egy másodpercig, majd abbahagyja, letérdel, hogy újrakezdje, majd felpattan ismét, pörög-forog, rángatódzik, olyan, mint egy break táncos... J

 

Én még szeretem a vadállatokat odacsalni az ellenséghez, majd magára hagyva őt távolról nézni, ahogy parasztjai kétségbeesetten próbálnak megküzdeni az odakészített tusk-macska, gundark, vagy épp rancor csordámmal. J

 

Összegzés

 

A GBG nagyon jó játék. Aki szereti a stratégiai játékokat, és a Csillagok Háborúját, az ebben a játékban mindkét szerelmét kitűnő élményekkel ötvözheti. Mindeközben kedvenc filmje zenéi fognak szólni a fülében, hangulatos bejelentkezéseket fog hallani egységeitől, melyek lövései, géphangjai, beszéde hűen fogják tükrözni a filmben hallottakat. Újrajátszása gyakorlatilag végtelen, olyan időtöltés, mint amikor az ember leül egy kicsit kártyázni, vagy kimegy a parkba kocogni, szinte alapvető szórakozást nyújt.

Nagyon élvezetes valós idejű stratégia játék, remek szórakozást nyújt. Ha kész a cikk, megyek is, és nyomok egy partit, az írás közben megjött hozzá a kedvem, remélem nektek is kedvet csináltam hozzá! Köszönöm az érdeklődést!

írta: Rostás Norbert 2008.04.24.

 

galactic battlegrounds borító
 
 
 
 
 
 
 
 

vissza a főoldalra főmenübe image map example