kotor2 nyitóképernyő
kotor2 menu

Peragus

Knights of the Old Republic 2

 



Peragus II az első pálya a Kotor2 játékban, ha az akár ki is t3m4_herohagyható tutorialt nem vesszük. Mivel a tutorial inkább egy kezelési útmutató, kis előtörténettel fűszerezve, ráadásul ott még Exile magatehetetlenül fekszik, gyakorlatilag Peraguson kezdjük el vele felfedezni a Kotor 2 érdekes világát, itt tesszük meg első lépéseinket saját lábon, itt fedezzük fel Erőképességeinket, és itt kapjuk meg azokat a magával ragadó történetelemeket, melyek szinte beszippantanak bennünket az itt megismert világba. Itt kapjuk első információinkat a Kotor 1 óta jelentősen megváltozott világról, peragus_sugarfertotlenitoitt kezdjük el kideríteni kik is vagyunk valójában, és itt derül ki, milyen fontos részesei voltunk, és vagyunk a jelenlegi Star Wars Univerzumnak. Itt ismerjük meg első társainkat majdani közös kalandjainkhoz, T3, Atton, és Kreia személyében. De szinte pislogni sincs időnk, oly koncentráltan, oly érdekesen, és izgalmasan zúdulnak ránk a dolgok, hogy gyakorlatilag sorsszerűen kerülünk bele a történések középpontjába!

Sajnos sok játékos elköveti azt a hibát, hogy átszalad a játékon, siet, és nem mélyül el a helyzetben, így Peragust nem ismeri meg, ezáltal nem is szereti meg. Egy első pályává silányítja, ahol még a karaktere gyenge, hajtja az XP-t, rakja a harci attribútumokra, és azt várja, mi lesz a végén, milyen erős lesz, kivel fog találkozni, és mivel a jövőre fókuszál, elveszti a jelent. Ráadásul nem megfelelően felépített karakterrel egyes dolgokat nem is fog tudni megcsinálni, képességek híján, azaz nem jut a teljes információhoz, nem tud kinyitni dolgokat, hozzáférni digitális információkhoz, videókhoz, holoüzenetekhez, nem fog tudni meggyőzni mellékszereplőket, hogy eláruljanak bizonyos dolgokat, ezáltal nem lesz a teljes kép birtokában. Pedig ez a kép döbbenetesen összetett és érdekes! Olyan izgalmas, mint egy krimi, vagy mint egy film, aminek ráadásul mi vagyunk a főhősei! És mivel a pálya nem hosszú, az elérhető XP mennyiség limitált, ezáltal aki eleve nem jól osztja ki a képességpontjait, az utólag ezen már nem nagyon fog tudni peragusajtováltoztatni. Azaz ha a kasztjára nem vonatkozó képességekre van szükség, azt vagy "megveszi" egy szintlépéskor, és nulláról kezdi felépíteni, vagy két pontokat rak rá, duplán fizetve minden szintpontért, ami miatt lassan fejlődik, azaz egyes szekrények, ládák, ajtók zárva fognak maradni, egyes konzolok nem lesznek feltörhetők, egyes rejtett üzenetek nem nyílnak meg, HK-50 sem árul el mindent, szóval a történet egy része rejtve marad. Pedig mint írtam, érdemes megismerni!

A tutorial során annyit látunk, hogy Exile ájultan fekszik, T3 benavigálja a hajót Peragusra, és a végén kijön egy zárt ajtó mögül HK-50, és snitt, vége, a többi infót utólag szed(het)jük össze. A peragus_maintanance_officerPeragus bányakolónia tagjai megdöbbenve látják, hogy a fedélzeten mindenki halott szinte, van egy idős nő ájultan, őt beviszik a gyengélkedőre, és van egy fiatalabb nő, súlyos sérülésekkel, őt beteszik egy koltó tankba, ami egyfajta baktához hasonló gyógyító folyadékkal teli medikai eszköz. A T3 szériás droidot munkára osztják, a HK szériás droid kidumálja, hogy protokollszolgálatra, és droidfelügyeletre osszák. A Peraguson szolgáló bányászdroidok szervízelése, programozása lesz a feladata. (Kecskére a káposztát...) Közvetlen felettese a Peragus Maintanance Officer lesz, akinek nevét nem tudjuk, ő a karbantartásért, felügyeletért, és egyes szekciók parancsnokságáért felelős tiszt. Nem bír HK-50-el, aki ott veri át ahol tudja, és kicsúszik a kezei közül. A tiszt nem sejti, hogy HK-50 egy katonai droid, merénylő funkciókkal, azt hiszi protokoll droid, ezért nem feltételezi, hogy HK borzalmasan visszaél a hatáskörével, és tragédiák sorozatáért lesz felelős Peraguson!

HK ugyanis azért van itt, hogy az utolsó peragus_miner_uniformJedik egyikét, az Exile (Kitaszított, Száműzött) Jedit elkapja. Ez a mi karakterünk. Neve ekkor még nem volt, igazából neme sem, utólag a kánon Meetra Surikként nevezte el, és női nemet adott karakterünknek. Ám a játék során mindenki Száműzöttnek, Exile-nak nevez minket. Ám ekkor még magatehetetlenül lebegünk a koltóban. HK pedig elkezdi az ámokfutását. Átprogramozza a bányászdroidokbányászdroidokat, akik az emberekre támadnak. Erre még nem volt precedens, így Peragus bányászait felkészületlenül érte. Tudni kell, hogy Peragus egy instabil robbanóanyag lelőhelye, azt termelik ki itt, ami iszonyat robbanásveszélyes. Ezért a hadászati fegyverek használata a kolónián tiltott. Ezáltal a bányászok nagy része védtelenül áll a miningdroidokdroidok lázadása előtt, akik mint a Terminator 3-ban, elkezdik módszeresen levadászni az embereket az átprogramozás után. Exile mellé egyre több lőtt, robbantott, égéses, zúzódásos sebbel sérült bányász kerül a koltóba, lassan tele lesz a rendelő sérült bányászokkal. Lent a bányaalagutakban robbanások történnek, ezért vészhelyzeti lezárásokat eszközöl a Parancsnok, egyes szekciókat lezárat, a munka leáll, a bányászoknak kiadja utasításba, hogy jelentkezzenek a szálláshelyeiken.
Érdekes módon azonban az administration level (adminisztrációs szint) vezérszámítógépe, amin a kommunikáció eddig folyt a vezetés és a bányászok, valamint az állomáson belüli szintek, valamint az állomás és a külvilág közt, nos az "meghibásodik". Le lett tiltva a hálózatról, a szint lezáródik fizikailag, csapdába kerül mindenki, a turbóliftek sem működnek a szintek közt, a rettegő bányászok egymástól elszigetelve, kisebb csoportokban vannak.
A hangárkonzol vezérlőpultját "valaki" lézervágóval átfúrta, és létfontosságú alkatrészeket szedett ki. Ugye tudjuk már, ez mind HK-50 műve. Ezáltal a hangárba nem lehet bejutni, ajtaja lezárva, a menekülés kizárt. Egyre nagyobb a paranoia. A bányászok egymásra gyanakodnak, félnek, hevenyészett fegyvereket készítenek abból amit találnak.
HK feltöri az peragus_konzolüzemanyag-tároló rendszerét, és egy ál üzemanyag-szivárgást szimulál. A rendszer, hogy védje a kolónia többi részét, elszigeteli a részt, mégpedig úgy, hogy erőterekkel zárja el a szekciót a kolónia többi részétől. Automatikusan lezáródik minden, egyes részek közt teljesen megszűnik az átjárás. Iszonyatos helyzetben vannak az emberek. A Dormitory (szállások) egyes részeiben rekedt bányászok még ha kis is tudnának menni onnan, nem tudnának menni sehova, mert az erőtér megakadályozza őket abban, hogy a komplexum többi részébe juthassanak. Egyetlen reményük, hogy bedokkol egy hajó Peragusra, ami az ő szintjükön van, így a dokkoló platformon át tudnának menni az adminisztrációs szintre. Találnak egy régi kommunikációs relét, azzal vészadást sugároznak kifelé. Ám a berendezés régi, rövid a hatósugara, elég kis frekvenciával, ráadásul a hk50 peragusPeragus körül keringő aszteroidák is zavarják. De az emberek remélik, valaki veszi az adást, és eljön nekik segíteni. A vészadásba belefoglalják a szintjük turbóliftjének kódjait is, hiszen annak ismerete nélkül a lift nem használható. HK-50 akcióba lép. A lift kódjait megváltoztatja, a kódot inverzére fordítja. Ezek után az okvetlenkedő, terveit keresztezni kívánó csoport felé fordítja a haragját: a Dormitory szellőző, ventillációs rendszerébe mérget pumpál, szerencsétlen bányászok fuldokolva, kínok közt rogynak össze, s halnak meg. Ugyanígy járnak a vészhelyzeti szobában gyülekező, és abban rekedt bányászok is, őket is megmérgezi. De még sokan vannak máshol is, még sok a feladat.
A bányaalagutakban rekedtek sem menekülhetnek. A droidok elaknásítják a járatokat, az észlelésben és hatástalanításban járatlan bányászok felrobbannak. Aki ezt megússza, azt a droidok mészárolják le. Lassan a komplexum egyes részei elnéptelenednek, hullák mindenfelé, csak a célpontokat kereső droidok járkálnak egyes kísértetfolyosókon. Alig van már olyan része a komplexumnak, ahol viszonylagos biztonságban életben lehet maradni. A lenti robbanások miatt képződő tüzek hőjét, gőzét, és gázait HK-50 a szellőző rendszeren át kiengedi a bányász komplexum oldalán levő csöveken át a kinti szervizjárdára több helyen is. Így megakadályozza, hogy esetleg akinek van is űrruhája, kint mászkálhasson az űrben a peragus_envirosuit_űrsétaszervizjárdán, esetleg átjutva más területekre. A sima űrruhák amúgy sem bírnák ki a tűz, a gőz, a méreg ilyetén kombóját, erre csakis az úgy nevezett Envirosuit alkalmas, azaz a környezeti hatásoknak is ellenálló speciális védőöltözet. Ez drága, és ritka, valószínűtlen, hogy lenne a Peragusi bányászoknak. peragus_szervízjárdaEgy mondjuk lesz állomáson egy eldugott helyen, ezt Exile meg is fogja találni, de az átlag bányász erre képtelen, így a kinti járdán nem tudnak közlekedni. A képen Exile épp kilép a szervizjárdára egy Envirosuitban, látható, ahogy a kékes gőzök, gázok épp kitörnek a csőből. Ez a csóva a járdán túl is elér.
A bányászok egymás ellen fordulnak, mert egymás közt sejtik a szabotőrt. Csoportokra szakadnak, ki-ki ahhoz tartozva, amelyikben jobban bízik. A Maintanance Officer a paranoia és a borzalmas helyzet miatt bevezet egy úgy nevezett Voice Print Kódot, azaz egyes ajtók, egyes konzolfunkciók csak akkor nyílnak, ha az ő személyes utasításával, saját hangján, egy bizonyos kóddal a védelmet hatástalanítja valaki. Ez ugye nyilván őt emeli maintanance_officer_voice_print halottegyszemélyes felügyelővé, jóváhagyóvá. coortaÁm ezzel a saját homlokára rajzol célkeresztet. HK-50 rögzíti a Parancsnok hangját egy teljes hangspektrumban, majd eddigi "főnökét" is likvidálja. Majd a Voice printtel lezár egy csomó dolgot és helyet. A helyzet kezd menthetetlenül reménytelenné válni. Anarchikus állapotok uralkodnak el a túlélőkön. Egy Coorta nevű fickó elkezd a zavarosban halászni, s bármilyen apokaliptikus is a nagy miningdroidokhelyzet, bandájával azt tervezi, hogy átveszi a hatalmat, megszerzi a sérült Jedit, valahogy kiutat talál Peragusról, eladja a Tőzsdének, vagy a Sith-eknek, a fejpénzből pedig új életet kezd valahol máshol. HK-50 ráküld Coorta csoportjára egy pár nagy bányászdroidot, amik felkoncolják a csoport tagjait.

HK lassan azon veszi észre magát, hogy egyedül maradt az állomáson. Ja nem, még ott lebeg pár sérült haldokló a koltóban. Őket még érdemes lenne kinyírni, egyrészt az élvezet miatt, másrészt nehogy meggyógyuljanak, és köpjenek. HK mérget pumpáltat a tartályokba. A bányászok meghalnak, ám Exile (valószínűleg a korábbi Jedi képzése miatt) túléli a mérgezést. A koltó, az Erő, és tán a kiképzése segít, magához tér. Egy hangot hall, ébredj. Kreia, a túlélő öregasszony segít neki magához térni telepatikus úton. A nő Jedi-Sith, Erőben jártas Nagymester. Egyfajta hibernált állapotot szimulálva eddig úgy tett, mintha élet és halál közt lenne, inkább a halál felé tendálva, ezért elkerülte HK figyelmét. Utolsó túlélőként segít a botladozó, magához térő Exile Jedinek elindulnia az útját, aki minderről semmit sem tud amit eddig írtam, ezt mind-mind mi deríthetjük ki ezen a pályán az Exile Jedit irányítva. Az ember ahogy göngyölíti fel a szálakat, szinte habzsolja az információkat, melyek egyrészt saját identitásunkat világítják meg, másrészt bemutatják ennek a komplexum dolgozóinak, lakóinak a döbbenetes, és fájdalmas sorsát. A helyzetük oly megrendítő, oly reménytelen, oly kilátástalan, hogy az embert megindítja. Sorsukat részben az pecsételte meg, hogy Exile-t idesodorta az Erő, így belekeveredve a Galaktikus ellentétbe civil, fegyvertelen bányászemberként. Az ember szinte el sem akar menni, még-még, bejárni mindent, keresni a megoldásokat, a túlélőket, vagy a helyzet kulcsát. sith_assassin_harbingerFura, és sorszerű módon maga Peragus sorsa is az Exile kezébe kerül. Mikor Sionék megérkeznek, és üldözőbe veszik a helyzetet megoldó, a komplexumból kijutó, és az Ében Héján menekülő harbingerExile, T3, Kreia, Atton négyest, a kis Ében Héjának nincs esélye a brutális tűzerővel és sebességgel rendelkező Harbinger nevű Kalapácsfejű cirkáló ellen. Döntenie kell, belelő-e az aszteroidákba, hogy azokat felrobbantva megpróbálja megsemmisíteni a harbinger_firemögöttük lihegő Harbingert, vagy próbál anélkül navigálni, és meglépni. Ironikus módon akkor az őket üldöző Harbinger fog eltalálni egy instabil aszteroidát, ami láncreakciószerűen felrobbantja az összes aszteroidát és magát a bolygót is. Azaz Peragus meg fog semmisülni, akárhogy döntünk, így maximum ennek a felelőssége lesz rajtunk, de megmenteni sem így, sem úgy nem tudjuk. Visszatérni sem, soha többé. Élvezzük ki hát minden percét, ismerjük meg történetét, járjuk be minden méterét, mert Peragus megismételhetetlen élménye csak ekkor áll a rendelkezésünkre, a többi bolygón oda-vissza röpködhetünk majd a játék során, ám Peragus csak ekkor, a játék e korai szakaszában adatik meg nekünk.

További infók, érdekességek:

Peragusi minijáték: ha beengedjük a pálya végén a Sith katonákat az Ében Héjába, egy csomó sith_katonák bejutnak peraguson a héjábaXP-t kaphatunk, míg ha lelőjük őket kint az ágyúval, akkor semmit. Ezek a pálya utolsó pillanatai. még telos polaron is bányászruhábanElső végigjátszásomkor ezzel a férfi Exile-lal voltam, ebben a Peragusi bányászruhában maradva sokáig, látható, hogy még Telos Polar régióban is abban voltam. A ruha egyrészt mementó Peragusról, másrészt átengedi a Jedi Erőket, ellentétben a páncélokkal, amik az Erők használatának 90 százalékát blokkolják, lehetetlenné teszik. Egy-két belső upgrade is belemegy, igaz, csak gyengébb dolgok, de egy Consular Exile-nak az első Jedi köpenyig ideális választás.

Harbinger

Itt, Peraguson, a kreia balkéz nélkül érkezik meg az_ebonhawkhozbedokkolt sith_assassin_harbingerHarbingeren veszti el Kreia a kezét a Sionnal folytatott párviadal során. Szerencsére túléli, és utoléri a többieket még időben az Ében Héján. Ugyanott, a Harbinger fedélzetén támadnak meg először bennünket a láthatatlan Sith Assassinok.  Harmadjára pedig ugyanígy a Harbinger fedélzetén töltik le a Drift chartot a hajó hídján a számítógépről, ez egy rendkívül fontos dolog, mert a Peragus körül envirosuit_exile_harbingerkeringő, sodródó aszteroidák mozgásának ismerete nélkül, azok között navigálni igen kockázatos dolog. Negyedik dolog, hogy a Harbingeren találjuk meg harbingerExile egykori kajütjét. Ötödik fontos tény, hogy a bedokkolt hajó nélkül sosem tudtak volna elmenekülni, hiszen a hajón keresztül, annak üzemanyag-utántöltő részén át tudtak a komplexum egymástól elszigetelt részei között egyikből átjutni a másikba.

Múlt

A Peragus II egy bolygó a Külső Perem Területek Xappyh szektorának Peragus rendszerében. A gyenge minőségű hajtómű-üzemanyag fő forrása volt. Peragus II eredetileg földi világ volt, de majdnem elpusztult több száz évvel ezelőtt, a bányászok korai kísérletei miatt, hogy kiszívassák az üzemanyagot a bolygóból. A bányászati baleset robbanást okozott a kéreg alatt, egy hatalmas lyukat robbantva a bolygón, a törmelékből egy óriási  aszteroida-övezetet alakítva ki a bolygó körül. Yavin előtt 3951 körül zsoldosok és kereskedők építették a Peragus bányászati létesítményt a Peragus aszteroida mezőben, ennek mai változatát járjuk be mi a játék során.

Fontosság

Nem csak Exile életét határozta meg Peragus. A bolygó a környező rendszerek számára is létfontosságú volt. 3951 körül a Peragus volt az egyetlen üzemanyag exportőre a Xappyh szektornak és a környező régióknak, és a közeli Kwymar szektornak, valamint a tsf_letartoztatja exilet peragus_pusztulásáértTelos IV bolygó is nagyban támaszkodott erre az erőforrásra, hiszen ezáltal tudták orbitális pályán tartani a Citadel Station nevű mesterséges űrállomást, ahonnan a Telosi Restaurációs Projekt, a Galaktikus Köztársaság által szponzorált kezdeményezés folyt, amely a Jedi polgárháború alatt súlyosan rongálódott bolygófelszínt kívánta visszaállítani. 

 

 

Tekintsétek meg a Custom Peragus diorámáimat is.

 

Maintanance officer munkába állítja HK-50-et

maintanance officer munkába állítja hk50et

 


HK-50 likvidálja a maintanance officert

HK-50 likvidája a maintanance officert

 


Exile egy Envirosuitban Peraguson

peragus_exile_envirosuit

 


Atton, Kreia, és T3, Exile kezdeti csapata Peraguson

peragus_atton_kreia_t3

 


 

Köszönöm szépen a figyelmet, látogasd a CustomStarWarst gyakorta!

 

 

írta: Rostás Norbert 2018.11.06. A figurák és a háttér készülte évekkel ezelőtt

 

kotor2 onderon soldier figura

vissza a főoldalra főmenübe image map example