battlefront 2 csatacsomag


Battlefront 2

BF2

Fejlesztő: Pandemic Studios

Kiadó: Lucasarts

Csapatalapú FPS

Megjelenés: 2005

 A Battlefront 1 óriási sikere által keltett hullámokat volt hivatott ez a program meglovagolni, részben a jól bevált receptet követve, de azért mégis megújulva. Így született meg a második csapatalapú FPS (First Person Shooter, azaz első személyű lövöldözős) Lucasarts-os játék. A játék célja az első részben megismert módon egyszerűen az ellenséges csapat minden tagjának kilövése, vagy az összes Command Post elfoglalása, ám több új érdekes játékmód került be a BF2-be, ami miatt mégsem unalmas a játék. Mindentől függetlenül a folytatás egyedül is megállná a helyét, hisz jó pár új pálya, irányítható (Jedi) hősök, légi csaták kerültek be a programba, amik változatossá, újjá, érdekessé tették!

 

A grafika

hasonló a Battlefront 1 képi világához. Igazából nem lett sokkal szebb, nem történt semmi komolyabb grafikus fejlesztés, ugyanarra a régi gépre mégsem érdemes felinstallálni, amin a BF1 futott, ugyanis a program már egy komolyabb gépet igényel, mint amin a BF1 még elment. Ugye az első rész futtatásához minimálisan egy PIII 1Gigás processzor kellett, amit éppen felismert, és alkalmasnak talált, nos a BF2 erősebb procit, több RAM-ot, jobb videó kártyát követel maga alá. Ezek ellenére nincs tökéletesen optimalizálva a szoftver, a láva folyása például esetenként táblás, olyan, mintha jégtáblákhoz hasonlatosan darabonként "folyna", illetve a két tábla közt éles határvonal fedezhető fel. Ezek a pici hibák ritkán fordulnak elő, alapvetően gyönyörű a grafika, ám semmi sem indokolja a nagyobb gépet, hiszen a folyékony halmazállapotú víz, vagy láva "rácshálója" majdnem ugyanaz, csak a dinamikája, folyása más, csak a Kaminonak nevezett terület óceánját kék textúrával "borítják be", a Mustafarnak hívott világ lávafolyamát pedig piros-fekete-sárgával. Az első részben szépen megoldották a Kamino nagy felületű vizét, ami kritikus dolog minden játéknál, gyakorlatilag a lávatenger ugyanolyan szépen kidolgozott textúra, csak piros, fekete. Ugyanaz a videó kártya sem tesz/tenne különbséget, amely az első részben a Hoth hópelyheit, vagy a mostaniban Mygeeto szállingózó hamu-, és pernyeszemcséit jeleníti meg. Egyszerűen csak a régi gépre kellett volna optimalizálni ezt a programot is, akkor futna mindenki gépén, bízzunk benne, hogy azért így is sokan tudják majd élvezni. A gépnek tehát majdnem mindegy, hogy milyen bolygófelszíneket jelenít meg, ám korántsem mindegy nekünk, rajongóknak, nézzük csak meg, milyenek is azok a fránya pályák!

 

A pályák

kidolgozása nagyon szép, olyasmi, mint az első részben is volt, csak más bolygók is vannak. Idáig az EPIII bolygóin értelemszerűen nem kalandozhattunk, ebben a programban ezt is megtehetjük. Ismét bejárhatjuk a klasszikus trilógiából, és a játék első részéből már ismert Tatooine-t, Endort, Hothot, Yavint, az előzménytrilógiában látott Naboot, Geonosis-t, Kashyyykot, Kaminot, persze egyiket-másikat kissé felújítják, átalakították. Van pár régebbi hely, amik viszont az első játékban még nem voltak benne, megismerhetjük Jabba palotájának zegzugait, mely során természetesen Gamorrean őrökbe fogunk botlani, megnézhetjük a Tantive IV hajó belső kialakítását, és természetesen betették az új film fő jeleneteiben látott helyszíneket, Coruscantot, Polis Massat, Feluciat, Mustafart, Mygeetot, Utapaut.

 

A zene

hagyományosan John Williams fimzenei aláfestéseiből áll. Három szegmenst említenek manapság: a régi trilógia zenéjét, az első két rész zenei világát, és a harmadik rész muzsikáját. Utóbbi tökéletes keveréke a régi, és az új részek zenei világának, Lucas nem csak a történetben, hanem a zenékben is kapcsolatot akart létesíteni az EPII és az EPIV közé. Így ebben a játékban találkozhatunk először a zenei CD híres 9. számával, a gigászi kardpárbaj aláfestő zenéjével, de hallható lesz a tipikus "Grievous zene", és a szomorú "Anakin zene" is. A Csillagok Háborúja játékokra mindig is jellemző volt a filmes hangulat hanghatásainak tökéletes visszaadása. Az izgalmas részeknél ezért a játék pörgős zenéket, izgalmat tükröző, és gerjesztő zenei aláfestéseket ad. Ez a Starwars játékokban már alapelvárás. Han Solo a BF2 kantinjábanAz azonban számomra döbbenetes jó ötletnek tűnik, hogy a harci szituációkban más-más zenéket kapunk, olyat, ami arra a szitura tökéletesen alkalmas. Így például a vereség közelében Anakin szomorú, és szívfacsaró zenéjét halljuk, ami a bukás árnyékát vetíti előre. A győzelem pillanatában valami diadalmas (pl. a díjátadó ünnepség), a vereség bekövetkeztekor pedig szomorú zenét fogunk hallani. A Tatooine pálya kantinjában pedig az eredeti "kantin zenét" hallhatja a játékos.

A hangok

mind eredeti hangok, vagy ahhoz kísértetiesen hasonló, Lucas által jóváhagyott zörejek, lövések, az AT-RT lépegetők lépéseitől, nyikorgásától a droidika pajzsáig és lézeréig, Vader szuszogásától Grievous fuldokló beszédéig, Yoda (angolul) fordított szórendjétől a Jango klónok gégemikrofonjáig, a Tuskenek "szamárnyerítésétől" a wookiek morgásáig megannyi hang, mind remek, filmhű.

 

Battlefront2 civilizációk

 A játékban "4 és fél" irányítható civilizáció közül lehet választani: Birodalom, Lázadók Szövetsége, klónok, droidok - ez a négy civilizáció az első részben is benne volt, ám mindegyiknek lett pár teljesen új, vagy külsejében, feladatában megújult tagja. E négy teljes jogú tag mellé ebben a részben felsorakoztak majdnem egy ötödik kasztként az irányítható hősök. Ez a játék egyik unikuma. Ugyanis egy teljesen új játékot kapunk a Jediket, és más battlefront2 Luke Skywalker sprintfőkaraktereket irányítva! Máshogy kell mozogni, más harcmodort igényel, és aki katonával végigjátszotta, garantáltan új játékélményt kap, ha Jedivel újrakezdi. A Jedi hero bónusz drága, de avatott kezekben megtérül. Először is rendkívül gyors a Jedi, ezért pillanatok alatt oda lehet vele rohanni az első szabad command posthoz, mire a többiek odaérnek, már a mienk lesz a bázis!  Másodszor lehetőség nyílik Erőhasználatra általuk, amik közül 1-2 igen ütős! Karddobástól fojtásig, lökéstől rázásig sok jó Erőt használhatunk, melyekkel nagy tarolást lehet végezni. Harmadjára pedig a folyamatosan csökkenő életünket újra tudjuk termelni, ugyanis (Jedik esetében) minden levágott, (Boba Fett, Han Solo, Leia stb. esetében pedig) lelőtt ellenség után életcsíkunk picit nő. Stílszerűen ezt az életcsíkot Kenobi mester kardjából előtörő kék lézernyaláb formájában láthatjuk viszont. Ugyanakkor fontos tudni, hogy a Jedit nem gyógyítja az FX-7 gyógyító droid,battlefront 2 kiadi mundi tehát hiába maradunk fedezékben, ha nem aprítjuk az ellent, szép lassan életcsíkunk visszacsúszik Kenobi kardmarkolatába, Jedink letérdel, és egyesül az Erővel. Bár ha aprítjuk, mint a mellékelt illusztráción látszik, akkor is könnyű meghalni, Ki-Adi Mundi nagy pusztítást végzett a droidok közt, csak ezen az adott négyzetméteren levágott hetet, már azelőtt kint is még egy csomót, de valaki hátba lőtte, észre sem vettem, és meghalt! Úgy látszik ez szegénynek a sorsa, mindig hátulról támadják meg a merénylői, akárcsak a filmben...

Újdonság, és remek ötlet, hogy a letérdelő Jedi egy búcsúmondatot mond, amit filmhű hangon, stílszerű, és a karakterrel jellemző mondattal fejez ki. Így a fentebb taglalt hangokhoz hozzáadhatunk még egy piros pontot, ismét remek munka! Kenobi mestertől a "bár most elmegyek, az Erő veled lesz mindvégig" mondatot halljuk majd. Yoda mester a Dagobah jelenetben hallott "tired I am, rest I must" mondatot kapta, természetesen a rá jellemző fordított szórendjével, ami annyit jelent, hogy "fáradt vagyok, pihennem kell". Anakin rá jellemző beképzelt mondatot kapott, kijelenti, hogy más, fontosabb küldetést kapott, és hogy odamegy. A Sith-ek is szenzációsak, a Császár fenyeget, nem most láttál utoljára, Maul pedig jelenti, hogy "mindent megtettem, amit kértél mesterem". Hallgassátok meg a harci szituációk alatt is, sok battlefront 2 Leia strafelremek humoros beszólás lesz. Luke egy sikeres kombó után mosolyogva konstatálja, hogy "these guys are easy", azaz ezek a fickók (rohamosztagosok) könnyűek, míg Leia egyszerűen Nerf herder-nek, azaz bunkó marha pásztornak titulálja majd a gárdistákat. Nem marad el a "bucketheads" titulus sem tőle, azaz "bilifejű rohamosztagosok"... Leia pisztolya egyénként brutális, igyekezz úgy strafelni (oldalmozogni), hogy előtted egyvonalba kerüljön sok rohamosztagos, és lőj beléjük, a fegyver képes mindet, sorban kilyukasztani!

A Jedik ráadásul képesek blokkolni lézerkardjukkal a frontálisan érkező lövedékeket. Hátulról, és oldalról viszont sérülékenyek! Igyekezz mindig szembehelyezkedni az ellenséggel, vagy legyél mögöttük, de ne kerülj középre, mert úgy jársz, mint Aayla, vagy Ki-Adi. Amilyen megölhetetlen volt a BF1-ben az AI által irányított Jedi hős, nos, most olyan, mint egy átlag ember. Pár lövés, és jön a búcsúmondat! Szóval vigyázzunk a hősre, bujkáljunk, ugorjunk, sprinteljünk, ne vállaljunk fel felesleges kockázatot, mert pillanatok alatt letérdeltetnek, bf2 Obi-wan Kenobi lézerkardjával blokkola Jedi is ember ha nem tudja kivédeni a lövést, meghal!

Tehát blokkoljunk, az F gomb lenyomása aktiválja a védelmet, ekkor a Jedi felemeli a kardját, és bebújik mögé. Figyeljük meg, hogy a képernyőn egy másik csík indul el lefelé, elég gyorsan! Mi ez? Egy kis Erő (baro)méter, vagy egy baró kis Erőméter? J

Nos, ez a stamina jelző mutatja az Erő használat idejét, mikor az kimerül, a Jedi ereje elfogy, keze lehanyatlik, és védtelenné válik a lövések ellen, nem tud elsprintelni, vagy "óriásugrani", így nagy eséllyel lelövik. Ezért időnként engedd fel az F gombot, hadd pihenjen, ilyenkor visszatöltődik a Jedi. Szóval meg kell tanulni vele játszani, közepes fokozaton nem nehéz, de a legerősebb fokozat nem kegyelmez, hihetetlen élmény, totál új stílus, eleinte biztos meghalsz, de ha megtanulsz vele játszani, garantáltan élvezni fogod, és sikerülni fog egy Jedivel végigjátszani az egész pályát halál nélkül!

 

Singleplayer: Ami újdonság az egyjátékos módban, az pár új fegyvernem (birodalmi tiszt, bothan kém, stb.), pár új bónusz, és a történet.

 Új bónuszok:

Auto turret: automata löveg (Minden saját command post önállóan védekező gömbágyúval van felszerelve) Nehezebben tudja elfoglalni az ellenség bázisainkat. A "commandpostozók" kedvence, minden elfoglalt CP-ra is rátelepítenek egy auto turretet, így ismét és ismét meg kell küzdenie a lövegekkel az ellenségnek a saját CP visszafoglalásakor. Rosszul szervezett csapatok bázisait senki sem védi, így könnyű préda a CP elfoglalása, ezt megelőzendő gyakran választják az auto turret bónuszt, aztán rohannak az ellenséges területre öldökölni.

Extra supplies: Több ellátmány (A katona több lőszerrel, robbanószerrel születik, később fogy ki a készleteiből. Hátránya, hogy ha azelőtt lelövik, mielőtt ki tudná lövöldözni a muníciót, mit ér a sok maradékkal?) Elit egységgel menők szeretik főleg, hisz több akna, több gránát lövedék megnöveli az elit egység hatékonyságát. Több lövés, nagyobb sebzés, gyorsabb kezdeti csapás az ellenség gyenge pontjára!

 A Battlefront 2 története:

Az első részben nem volt sztori, a folytatásban a lövöldözés mélyebb értelmet, Bf2 501 clonevalóságtartalmat kap, mert célja van, azonosulhatunk az adott szereppel. A kampány az 501-es légió történetét mutatja be. Ez felöleli a kék felségjelzésű klónok kialakulásától a birodalmi rohamosztagosokig tartó időszakot.

Ez természetesen magában hordozza a szívfájdító átalakulás minden szörnyűségét. Eleinte a Jedi tábornokainkkal szövetségben együtt teljesítünk nemes feladatokat különböző bolygók védelmében, néha magát a Jedi tábornokot irányítva, hogy azonosuljunk a feladattal, és megértsük, mekkora súlyt hordoztak a vállaikon, és hogy mennyire meg kellett bízniuk a hátuk mögött árnyékként jelenlevő klónjaikban. Figyelmüket előre orientálták, a harcra, és az ellenségre fókuszálva, tudva, hogy embereik "hűen" követik őket. Érdekes átvezető képsorokat látunk az egyes küldetések közt, a játék saját motorjával, saját karaktereivel szemléltetik a csaták menetét. Közben Jango Fett, (Tamueira Morrison) hangján halljuk, hogy a klónok mindvégig tudták, egy napon programjuk szerint a Jedik ellen fognak fordulni. Ez a defektus már a klónozó tartályban beléjük lett égetve, nagy prioritású, elsődleges feladatként. Döbbenetes hallani, és megismerni, hogy mit éreztek, mikor Jedi vezetőik szemébe néztek. Lelkük sajgott, mikor Aayla battlefront2 Aayla Secura FeluciaSecura dicséretét hallgatták, amiben a nő elmondta, mennyire fontosak neki klónjai, szereti, tiszteli őket, és barátként, fegyvertársi testvérként kezelte őket. Bly és emberei nagyon megszerették Aaylát, de a Felucia-n megkapták a szörnyű parancsukat, meg kell ölni a Jedi nőt, ezt megtették kötelességtudóan, de ha a klónnak van lelke, akkor az ott a Felucia buborékvirágos dús vegetációjában meghalt.

Ugyanez történik majd' mindenhol. A döbbenetes események folytatódnak, bevonulunk az 501-es légió tagjaként a Jedi templomba, és legyilkoljuk a padawanokat, akik szerencsére nem gyermekek, hanem a vívótanárok, és a harcképes ifjú padawanok. Miután Anakin lerendezi a kisgyerekeket, csatlakozik hozzánk, átvesszük az irányítását, és személyesen öljük le a Jedik maradékainak legjobbjait, hogy kicsit ebbe is belekóstoljunk. (Lehetőségem volt Seregi Rajmond barátom 501-es légiós, tipikus kék felségjelű, kék festésű klónsisakját felvennem, majd rám tette Appo parancsnok kék vállvértjét, fegyvert adva a kezembe, hogy valóban "belülről" érezhessem át az 501-es feelinget, ennek a fotóját láthatjuk itt, bár a páncélt nem vettem fel, így is hihetetlen élmény volt).

Rostás Norbert Appo klón parancsnokként NJM klón sisakban

Érdekes a "Five-oh-first", azaz az 501-esek további története is, ami kiderül a játékból! Lerendezzük a CIS megbízóinkat, visszamegyünk a Kaminora egy fiktív esemény miatt, közben rohamosztagossá szervezik az 501-es klón alakulatot, Vader Öklévé, majd a menekülő Jedik után vetjük magunkat, lemerényeljük a Naboo lázadókat pártoló új királynőjét, és még sok érdekes kaland, melyet Leia Organa elkapása zár le a Tantive IV fedélzetén, mellyel összekapcsoljuk a játékot a filmmel, amit már az EP. IV folytat.

 

Galactic Conquest (Galaktikus Hódítás)

 A galaxis bolygóit túlnyomórészt az ellenség birtokolja, körülbelül 10 bolygója van neki, tán 3 nekünk, célunk az arány mielőbbi megfordítása, majd az egyeduralom megszerzése minden bolygón. Első körben egy minimális pénzösszeg (1000 credit) áll rendelkezésünkre. Stílusunktól függően a következőt tehetjük a kezdő összeggel:

 Új fegyvernem vásárlása

Kifejleszthetünk egy számunkra kedvező katona típust, egy egységet a "UNIT" képernyőn. Ugyanis csak a közkatona, azaz a gyalogos áll rendelkezésünkre a szárazföldi csatákhoz, a légi csatákhoz pedig a pilóta, és kész, se mesterlövészt, se gépészt, se elit egységet nem kapunk, mindent venni kell! Droidoknál érdemes addig várni a vásárlással, amíg összejön a pénz a droidika fejlesztésére, meg kell venni, és a játék még a Hardest (legnehezebb) fokozaton is ki lesz pipálva. A droidikákkal ugyanis nem tudnak mit csinálni az ellenséges közkatonák, hajigálják rá a detonátoraikat, melyek fele visszapattanva ŐKET robbantja fel, egy droidikáért meghalnak vagy tízen, szóval a CIS-t irányítva pikkpakk nyerünk minden fokozaton. De a többi kasztnál is mérlegeljünk, megéri-e egy új fegyvernemet kifejleszteni, természetesen, ha sniperrel nyomjuk már évek óta, fejlesszük ki a mesterlövészt, hisz ekkor leszünk elemünkben, mindenki a neki szükséges, megfelelő karakterre ruházzon be, és ruházza el vele az ellenséget! J

 

Bónusz vásárlás

Kezdő pénzünk második elköltési módja a bónusz vásárlás. Olcsó, és Battlefront2 bonussikerrel kecsegtető bónusz lehet a fent említett autoturret nevű új bónusz, és a secondary reinforcement. Előbbi akkor jó, ha sok bázisunk van, hisz minden birtokolt bázisra települ egy automatán védekező gömbágyú. Ha elfoglalják, de visszafoglaljuk az adott command postunkat, akkor ISMÉT rátelepül az autoturret, ez gyakorlatilag egy komoly emberfórt jelent bázisonként elvileg akár többször is. A fent említett második bónusz pedig egy felmentő sereget ad, mintegy 20-25 embert, mely nagyon jól jöhet, egy kiegyenlített helyzetben akár el is döntheti a csatát.

Használjuk a bónuszokat, ebből a fent említett olcsó, és mégis hasznos bónuszokból akár háromra is futja a kezdőösszegünkből! Miért pont háromra? Azért, mert a bónusz gyűjtő ablakban három is elfér. Mindig spájzoljunk be több bónuszt is, mint ami adott pillanatban kell, mert a gép is lép minden körben, tehát körönként 2 bónusz is szükséges lehet, akár ugyanabból a fajtából, akár másfajtából. Drága, de igen hasznos bónusz is van, a sabotage, és a Jedi hero bónusszal nagyon jól járunk. Előbbi a pálya összes ellenséges gépét tönkreteszi, a Jedi hero megvételével pedig egy Jedit, vagy egy (civil) hőst (pl. a Fettek, Solo, Chewie, Leia, vagy a nem Jedi, de lézerkardokat forgató Grievous) kapunk, akikkel a fent említett módokon bizony tarolni lehet.

 

Második flotta vásárlás

Ismét egy új megoldásként pedig vehetünk egy második flottát. A dolog valóban kedvező lehet, bár a második flotta 1000 credit, megérheti! Ugyanis a gép előszeretettel teszi a "világ végére" a kezdő flottánkat, és adott esetben sok körbe telhet, mire szépen egyesével lépkedve elgyalogolunk az első csata helyszínéig. Ezt a luxust azonban nem engedhetjük meg magunknak, hiszen a gép magasabb fokozata ellen villámgyorsan kell cselekedni, mielőbb ki kell szorítani pár bolygójáról. Miért is? Azét, mert a győztes csata után járó crediteket a birtokolt bolygók arányában adja! Tehát ha 3 bolygónk van, a pénz háromszoros szorzóval értékelődik fel, mégis kevesebb pénzt fogunk kapni, mint a csatát elvesztő gép, "aki" még mindig pl. 10 bolygót birtokol. Győződjetek meg a győzelem után felugró ablakon arról, hogy az időhúzás bizony a gépnek kedvez, hiszen ő körönként, és akár vesztett csaták után is többet kap, mint mi!

Ezért érdemes megvenni a második flottillát, letelepíteni az ellenséges bolygók közvetlen közelébe, oda, ahol lehetőleg zsinórban egymás mellett több is van, és bumm, rárontani!

bf2 flottaAz illusztráción látható, hogy ahol az egér van, oda telepítette a gép a kezdő flottánkat, minimum két lépés lenne a legközelebbi bolygó, ahonnan megint soká jutnánk el a következő ellenséges bolygóra, ezért én második flottát rendelek a Geonosis fölé, ezt látjátok jobb oldalon, a flottát jelképező hajó körvonala mutatja, hogy hova tehetjük a flottillát. Érdemes beruházni, nézzétek meg, hogy jobbra mennyi piros, azaz ellenséges bolygó van egy kupacban, 3-4 lépés alatt a teljes területet el tudjuk foglalni, minden lépés szinte egy új csata, nekünk sok pénz, az ellenségnek pedig csökken a bolygóinak száma, ami a fizetéskor nekünk kamatozik majd ezentúl! Így lassan fog tudni fejleszteni új egységeket a Unit képernyőn, kevesebb pénze lesz, és kevésbé fog csalni. Persze csal így is, mint egy őrült! Korlátlanul termeli újból a légi csaták alatt kilőtt flottáit, amit nekünk keményen 1000 credit áron ismét és ismét meg kell venni, az neki csak úgy újraterem, még akkor is, ha EGY CREDITE SINCS! Tehát nem tudjuk kimeríteni a forrásait, és feladásra késztetni, de gyengíteni, lassítani igen!

A másik fontos előnye a flotta vásárlásnak, hogy a remek pilóta beállítású játékosok jobban érvényesülnek a levegőben, mint a földön, tehát azok a gamer-ek, akik inkább légi járművekkel szeretnek cikázni, vagy szimulátoron, Xwing vs Tie fighter-en edződtek, jól meg tudják szedni magukat, ha egyszerűen beállnak minden bolygójuk fölé egy flottával, és megvárják, hogy az ellenség repüljön át hozzájuk. A bolygóra ugyanis nem lehet addig landolni, míg a fölötte őrködő flotta védi azt. Így érvényesülhet a "csak a testemen át" felfogás, és egy profi "légimenőn", égen járón, azaz Sky-walker-en bizony a gép sem könnyen verekszi át magát. J De ne feledjük, pusztán űrcsatákkal nem tudjuk megverni a gépet, le kell szállnunk a bolygóira, és mindenhonnan ki kell őt füstölni, tehát a második flotta vásárlása csak az alapokat teremti meg egy gyors, sikeres kezdéshez, majd a szárazföldi offenzívákhoz.

Battlefront 2 űrcsataEzzel el is jutottunk a játék egyik legújabb, és legélvezetesebb eleméhez, az űrcsatákhoz. A fent említett Hódítás módban biztosan szembe fogunk majd találkozni (előbb, vagy utóbb) az ellenséges flottával. Ekkor a következőkre lehet számítani. Mint minden szárazföldi ütközet előtt, itt is a bónusz választásával kezdődik minden. Emlékezzünk, mindig be kell spájzolni előre pár bónuszt! Elképzelhető, hogy egy körben akár két légi csata is lesz. Ugyanis ha megtámadunk egy flottát, és legyőzzük, az megsemmisül. A gép a saját körében gyakran csinálja azt, hogy a győztes csatánk helyszíne melletti bolygójára telepíti az új flottáját, és azonnal visszatámad! Tehát űrcsata előtt válasszuk a sabotage bónuszt, akár vegyünk kettőt, felkészülve a válaszcsapásra! Ez a bónusz az anyahajókból felszálló repülőket tönkreteszi, füstöt eregetnek magukból, alig "élnek", elég egy lövés, hogy felrobbanjanak. Ez a bónusz akkor ideális, ha magad akarsz röpülni, és kilőni az ellenséges gépeket, társaid meglehetősen ügyetlenek, ők még ezeket a romhalmaz, füstölgő ellenséges gépeket is csak minimális hatékonysággal lövik le. Ha be akarunk majd szállni az ellenség hajójába, akkor vegyünk a UNIT képernyőn tengerészgyalogost, aki sokkal jobban fel van szerelve, jobb a fegyverzete, erősebb a puskája, és jobban tud robbantani a rakétáival bent, mint a kis pilóták a detonátoraikkal. Ha minden előkészület kész, indítsuk el a légi ütközetet!

 Bf2 Y-szárnyúA hangárban megszületve nézzünk szét. Különböző gépek parkolnak mindenfelé. action fleet tie bomberVannak gyors vadászgépek, ezek előnye a sebességük, hátrányuk a kis tűzerő, és a vékony pajzsozottság. Vadásszal cikázni kell, védeni a hajóinkat, és lelőni a közeledő ellenséges gépeket. Ne kockáztassunk vele, mert hamar felrobban, ne is merészkedjünk a védekező tornyokkal, turbólézerekkel telezsúfolt ellenséges cirkálókhoz, egy találat, és már le is zuhanunk! Vannak bombázók is a hangárban, ami előnye a vastagabb páncél, a nagy tűzerő, ám hátrányuk a lassúságuk.  Ideálisak az anyahajók támadására! Közelítsük meg alulról őket, maguk alá nem tudnak lőni a rombolók. Gyorsan emelkedjünk fel az anyahajó szintjéig, és villámgyorsan szórjunk 2-2 bombát a kis turbólézer tornyokra. bf2 űrcsataEzzel egy kis időt nyerünk, míg újból hegesztik őket, támadjuk meg az anyahajó létfontosságú részeit! Bombázzuk a hidat, lőjük lyukasra a hajtóműveket, vagy az életfenntartó rendszert. A Sensor Array is támadható, és sok pontot kapunk érte! Ezen kívül még egy trükk: a kísérő hajók, a kisebb cirkálók felrobbanthatóak! Csak 3-4 torony van rajtuk, sebezhetőek, és két oda-vissza támadással meg lehet őket semmisíteni, a bennük dolgozó 30-40 fős személyzettel együtt!

A battlefront 2 CIS hangárbombázók komoly egységek, mégis mindenki Anakin vadászát, vagy a battlefront2 köztársasági klón hangárTrifightert, vagy más spéci gépet céloz meg, szinte összeverekednek érte, míg ezek a jó kis bomberek gazdátlanul árválkodnak, pedig csodát lehet velük tenni! Meg kell velük tanulni játszani, de utána nem ritka a 100-150 pontos eredmény sem velük! Térjünk csak vissza még egy pillanatra a hangárba! Látunk csapatszállító egységeket is, mint például a Republic Gunship. Ezek igen lassú, minimális önvédelemre (sem nagyon) alkalmas tűzerővel rendelkeznek (ebben a játékban...), ám mozgó command postoknak számítanak! Tehát ha benavigálunk vele az ellenség vezérhajójába, ott fognak megszületni embereink közvetlenül az ellenség hangárjában! Bár ki tudja minek, mert bénák... Rohangálnak ide-oda, ahelyett, hogy összetartanának. Ha kiszállunk, hogy irányítsuk embereinket, vagy hogy utasítsuk, hogy kövessenek bennünket, akkor meg valaki megszületik a hajóban, bepattan a pilótaülésbe, felemeli a gépet, és elviszi... Gyakran egyszerűen belevezeti a hangár plafonjába, vagy egy tartópillérbe a hajót, ami persze felrobban. Ostobák a mieink, főleg legerősebb fokozaton erőtlenek. Ezért vedd kézbe a dolgokat! Gyűjtsd magad köré pár emberedet, és törjetek be a hangáron keresztül a belső helységekbe! Keresd meg a pajzsgenerátor szobát, és robbantsd fel az üvegbúrához hasonló, pulzáló pajzs forrását! Ezzel megnyitjuk az utat a bombázók, és az anyahajónkon tevékenykedő tüzérek számára, hogy sebezzék az ellenséges rombolót. Ezután menjünk ki ismét a belső terembe, és sorra kopogtassunk be a többi szobába is, hogy kézcsók, a szerelők vagyunk, jöttünk megjavítani, (azaz felrobbantani) a hajtóművet, és az életfenntartó rendszert! Minden teremben hatástalanítani kell a plafonra szerelt robotágyúkat, melyek azonnal tüzet nyitnak, ha belépünk valahova! Valamint a helyiek sem nézik tétlenül a behatolók "garanciális szolgálatát", nem bízzák szívesen létfontosságú rendszereiket ránk, mert félnek, hogy felrobbantjuk őket. Joggal... :-) Folyamatosan tüzelni kell, szedjük fel a halottak tárait, és bactatartályaikat, hogy életben maradjunk, és minden lélegzetvételnyi időnkben lőjünk és dobjunk rá mindent a támadandó gépekre. Gyorsabb, de nehezebb módja ez ugyanannak, amit kint a bombázóink csak sok rárepülés után tudnak csak elérni. Végső soron bent ugyanazt a pusztítást lehet elvégezni, mint kint az űrben, tehát a gyalogos harcot kedvelők sincsenek elveszve a légi csaták alatt sem e módszer segítségével. Aki Kenobihoz hasonlóan utál repülni, az menjen be az ellenség hangárjába egy géppel, és vegye fel a harcot velük a hangárjukban, lelövöldözve a katonáikat, vagy hatoljon be a belső termekbe, hogy felrobbantsa a rendszereit. Sőt, van még egy módja birodalmi tüzéra légi csatának, úgy, hogy ki sem mozdulunk a saját anyahajónkból. Ha felmegyünk a lépcsőn, és bemegyünk a lövegállásba, egy rakás széket találunk, melyek egy vezérlőpulthoz csatlakoznak. "Üljünk bele" egybe, a használ gombot benyomva. Innentől olyanok vagyunk, mint a gunnerek, a birodalmi tüzérek, mi irányítjuk majd a turbólézereket, a hajó tetején szerte-széjjel található lövegtornyokat. Van, amelyik lézercsíkot lő, van, amelyik sorozatokat, válasszuk ki a nekünk megfelelőt. Nekem egyszer sikerült lelőnöm az ÖSSZES ellenséges repülőt egy ilyen lézerágyúval, egyszerűen úgy, hogy bepattantam abba a lövegpultba, amelyik szembenézett az ellenség hangárkijáratával. Innentől aki kiszállt onnan, azt lelőttem, rajtuk volt a sabotage bónuszom, füstöltek. Egyik kiszállt, egyet lőttem, felrobbant. Jött a következő, lőttem, robbant. Így tovább. A többiek a mieink közül pedig tanácstalanul köröztek az űrben, sehol nem találtak ellenséget maguknak... J

Ez a két igazi nagy erőssége van a BF2-nek (Jedik, légi csata). Persze emellett még van számos újdonság a játékban. Érdekes lett például az Instant Action pár újítása, nézzük azokat is meg!

 

Instant Action (Azonnali Akció)

Ha az ember nem kívánja az egyjátékos módban felkínált sorrendben játszani a pályákat, vagy csak a kedvencén akar játszani, érdemes ezt az opciót használni. Ennek segítségével kiválogathatunk pár pályát, ami érdekes módokon ütközhetünk meg az ellenséggel.

 

Capture the flag (Szerezd meg a zászlót)

 

Multizók ismerik már ezt jól, két csapat küzd egymás ellen, meg kell szerezni egy zászlót, és el kell juttatni azt a helyére. Ami nehézzé teszi, hogy nem mindig vissza a bázisunkra kell vinni, hanem néhány esetben előre, az ellenség bázisára, ahol nyüzsögnek az ellenséges katonák, nem könnyű feladat köztük bejutni, és elhelyezni a zászlót a helyére. Időnként kiérdemeljük, hogy a csapat legjobbjaként Jedit választhassunk, ne habozzunk hát, fogadjuk el az ajánlatot (F1), kapjuk fel a zászlót és uzsgyi, Jedi gyorsaságunkat használva sprinteljünk be az ellenséges bázisra! Ne álljunk le verekedni, százszor érdemesebb Jedink élete alatt minél többször pontot szerezni a zászlóval rohangálva. Ez a játékmód azonban még így is uncsi kissé, ezt már mindenki ismerte idáig is.

 

Hunt (Vadászat)

 

Hmm. Igazi csemege! Egyes bolygók őslakosai küzdenek a betolakodókkal, vagy esetleg más őslakosokkal. Pár példa: lehetőségünk lesz a Hoth bolygón a kimaradt jelenetből ismert wampa támadásra az Echo bázis ellen. Hihetetlen! Elsőre nem is hittem el, hogy egy wampacsorda tagjaként futunk, morgunk, bömbölünk. bf2 wampa vs lázadóA cél, hogy agyonverjünk irgalmatlan ütéseinkkel minél több lázadót. Életerőnk az egekben van, iszonyú erősek vagyunk. Fussunk ki a hóra, és nézzük meg, ki mer "kijönni velünk a hóra" a lázadók közül... :-) Bizony senki. A wampa akkorát üt, hogy a lázadók métereket röpülnek, nyakukon bucskáznak át, hemperegnek a földön. De az Alienhez hasonlóan előbb közel kell kerülniük a lőfegyverekkel távolról lövöldöző katonákhoz, ami azért nem könnyű. Meg is fordíthatjuk a szerepeket, játszhatunk az emberekkel is, és lázadóként igen félelmetes szembenézni a kiözönlő wampákkal. Védjük lőtornyainkat, azok legfőbb fegyvereink, meg az automata ágyúk! Mindig a legközelebbi wampát lőjük, koncentráljuk a tüzünket, nem juthatnak ütéstávolságba! Hihetetlen élmény, mulatságos is, és nagyon szórakoztató, ajánlom! A többi bolygón is vannak vadászatok, próbáljuk ki mindet! Élvezetes a Tatooine-on a Jawa-Tusken konfliktus, újszerű a Geonosis-on az elit geonosisi lényeket irányítani a klónok ellen, és nagyon jó a Gunganek bőrébe bújva megvédeni a Naboot a droidok ellen. Az Endoron sem rossz ötlet az Ewok kontra Birodalom csata! Újdonsága egy idővel kopik, ugyanolyan lövöldözés ez is, de ezeket a karaktereket idáig nem irányíthattuk, tehát sok játékórát ad a Hunt is!

 

XL (Nagy tömegek harca)

 Olyan, mint az igazi Geonosis-i csata! Hömpölygő tömeg, minden irányból lőnek, mindenBf2 XL csata AT-TE és klón hadsereggel fegyvernem jelen van, ez a gigászok csatája! Érdemes egy kisebb csapatot verbuválni magunk mellé (a follow me paranccsal), és gyorsan cselekedni. Stratégia kell, nem elég csak a lőszert elpöfékelni, mert a gép erős! A mieink pedig birkák, önként menetelnek a vágóhídra. Ha rosszul áll a szénánk, akkor bújjunk el kis csapatunkkal! Ugyanis végre működik a maradj velem, kövess engem parancs (F4)!! Végre! Az első rész tán legégetőbb problémáját, szinte a legnagyobb hibáját kijavították a fejlesztők erre a részre, nem hagynak egyedül, nem rohannak el embereink, és ha 20 alá bukik a csapatlétszámunk, akkor is fegyelmezetten összetartanak velem, árnyékként követnek, nem pánikolnak, jelzik az ellenséget kiáltásaikkal, fedeznek engem hátulról, és oldalról, szóval ezt tökéletesen kijavították, minden tiszteletem! Ahogy Ali G mondaná, maximum respect! J

 

Izgalmas végjáték

 Így, ha követnek bennünket az embereink, akkor hihetetlen izgalmas tud lenni a játék vége! Single playerben, azaz egyjátékos módban a hardest fokozat ugyanis nagyon csal, 2 perc alatt legyilkolja az embereinket például Theed városában, a Naboo bolygón. Tankjaikkal előnyben vannak, gyalogosaink könnyű zsákmányt jelentenek neki. Trükköt ajánlok! Rögtön a kezdés után adjuk ki a follow me parancsot, és 4 emberünkkel menjünk fel Theed körterére a 3 híd valamelyikén. Ez egy elszigetelt rész. Csak a hidakon keresztül lehet ide feljutni, ezek jól szemmel tarthatóak.Battlefront 2 Theed Naboo Ráadásul a tankok ide nem tudnak feljutni. Pucoljuk ki a körteret az ellenségtől, és foglaljuk el a rajta levő command postot. Amíg ezt tartjuk, addig a gép hiába birtokolja az összes többit, nem nyerhet, míg ezt is el nem foglalja. Ezért elsődleges prioritásunk, hogy ezt a command postot meg KELL védeni. Ne is menjünk sehova, maradjunk ott, a környékén, és gyógyítsuk meg az FX-7 droidok valamelyikével (itt 2 is van!) az embereinket, és a Gonk droidtól gyűjtsük tele magunkat és a 4 fős osztagunkat tartalék tölténnyel. Várjunk. Eddigre már csak mi leszünk a pályán élők, ez az 5 ember. (a játékos, és a 4 follow me-s követője) Lent maradt csapattársainkat már lemészárolta a gép. Rövidesen elkezdenek felszállingózni a hídon 2-3-4 fős ellenséges osztagok, hogy likvidálják a csapatunkat, vagy elvegyék az utolsó command postot. Védjük a command postot, és az embereinket, együtt jelentjük a túlélést, és a győzelmet egymás számára. Szerencsére nem, vagy csak nagyon ritkán jön föl a gép nagyobb létszámú osztagokkal, az durva lenne, mert 10-12 embert nehéz lenne visszaverni. Szép apránként jönnek hármasával, négyesével, így viszont le lehet őket lövöldözni, a szünetekben mindig gyógyítsuk meg embereinket, és vegyünk lőszert ismét magunkhoz! Aztán ismét küzdelem, meg lehet csinálni, akár 80 embert is le lehet így szedni, én nyertem már úgy, hogy mi négyen voltunk, ők meg nyolcvanan. Mostanában már mindig sikerül, mert a követőink fegyelmezettebbek, és mi is fejlődünk, ahogy egyre több ellenséget lelövünk, jobbak leszünk, elit puskát kapunk, gyorsabbak leszünk, regenerálódunk, szóval ezzel a módszerrel duplán is nyerünk!

 

Fejlődés

 A Battlefront 2-ben a harcok során tapasztalataink a szerepjátékok során megismert XP (experience point, azaz tapasztalati pont) rendszer mintájához hasonlóan gyarapodnak. A harcok során tevékenységünket a gép monitorozza, számlálja a gyilkolásainkat, és halálozásainkat, nézi, hogy hány fejlövést osztottunk ki, hányszor lőttünk pisztollyal, aknavetővel, távcsöves puskával, stb. Ezeket a karrierünk alatt mindig összesíti, és minősíti. Egyre magasabb szintre jutva nem csupán előmenetelünk fejlődik újoncból veteránná, hanem értékes képességekhez juthatunk, erősebb sebzéshez, kisebb sérülésmodellhez jutva, regenerálódásra leszünk képesek, kitartóbbak leszünk, sőt, fegyverünket felfejleszti a gép, erősebb, messzebb lövő pisztolyhoz jutunk, jobb távcsöves puskához, és olyan vállról indítható aknavetőt kapunk, melynek lövedékét irányíthatjuk, így stratégiailag óriási előnyhöz jutva! Jómagam a Kashyyyk bolygón ki sem mentem a csatába, a facölöpökből épített wookie erődből, fedezékből egyszerűen fellőttem az égbe egy rakétát, melyet irányítva rárepültem a páncélosokra, és kritikus találatokkal bombáztam őket! Ha nem találtam volna, felemeltem a rakéta orrát, röpültem vele még egy kört, és utána precízen beleröpültem a célpontba, mint egy kamikázé pilóta! Ez ismét egy új játékstílus! J

Ami még fontos, az a gépész kaszt! Jól pumpáljuk fel azt a karaktert is! Fontos, hogy elit lesz a fegyvere, persze, de NEM az a legfontosabb! Hanem az, hogy törjünk be az ellenséges gépekbe, pákánkkal "hegesszük" addig, míg 100% lesz a csík, majd pattanjunk be az ellenséges járműbe, átvéve a hatalmat felette. Ha ezt sokszor megcsináljuk karrierünk alatt, akkor egy igen értékes bónuszt kapunk, saját gépeink "önregenerálódnak", azaz belülről is hegeszthetőek lesznek, és nem csak a gépészek, hanem a közkatonák alatt is.

 Érdemes mindent kitapasztalni, mert rengeteg ilyen fejlesztéshez juthatunk, melyek onnantól MINDEN pályára, és az összes játékmódra érvényesek lesznek, azokat a tudásokat, tapasztalatokat, képességeket, és fegyvereket a kiérdemlésüktől fogva már örökre a magunkénak tudhatjuk!

 Persze így minden kaszttal sokat kell játszani, minden fegyvert használni kell, de ez csak növeli a játék erejét, hiszen számtalanszor újrajátsszák az emberek, hogy battlefront2 klón és droid csatacsomagminden kasztot felfejlesszenek, minden fegyvert elérhessenek, és elit katonát csinálhassanak karakterükből. Így kényszerűen ugyan, de az össze kasztot kiismerjük, és közben jól, és változatosan szórakozunk! Ezt a szórakozást, ezeket az élményeket öntötte kézzel fogható valóságba az összes fegyvernemet megjelenítő Battlefront 2 csatacsomag, melyet egy amerikai barátom segítségével meg is kaphattam, és az alsó polcon az alábbi képen meg is tekinthetitek.

A BF2 sok mindenben megváltozott az elődjéhez képest. A repülők irányítása sajnos megfordult, ami idáig "fel" volt, az most "le" lett, ez zavaró, mert sokszor fogjuk még földhöz vágni a repülőt, mire megszokjuk a fonák irányítását. De a többi újítás alapvetően mind jobbá, érdekesebbé, izgalmasabbá tették a játékot, az újrajátszhatóság az erőssége, annyi játékóra van benne, hogy azt ki sem lehet számolni. Főleg egy rajongónak - kötelező darab. Bár a Multiplayere inkább a Netre koncentrál, és azokat a harcokat támogatja, a Single Player (egyjátékos mód) sok örömöt fog okozni minden Csillagok Háborúja rajongónak!

írta: Rostás Norbert 2008.02.18.

 

battlefront2 borító

vissza a főoldalra főmenübe image map example